Zoek MDM

Bulletin

Koppeling en versnellingsbak van de Seat Cordoba 100

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29456 door handmatig-mechanisch
Seat Cordoba 100 Koppeling en Versnellingsbak Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb problemen met de koppeling op de versnellingsbak van een Seat Cordoba 1.6 100pk model 2000. Ik heb beide koppelingspompen vervangen, de motor, de lagers van de achterbank en zelfs de plaat en schijf zijn perfect, maar het pedaal gaat niet helemaal omhoog en de versnellingen grijpen niet goed in, alsof er een koppeling ontbreekt. Ik weet niet waar ik nog meer naar moet kijken en ik kan geen antwoord vinden. Als iemand een idee heeft of de demontage van deze doos, zou ik dat bij voorbaat op prijs stellen!!!!!!!!!!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29485 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Cordoba 100 Koppeling en Versnellingsbak
Hallo, ik denk dat je eerst moet controleren of er geen lucht in het circuit zit, de lucht eruit moet halen door de vloeistof vanuit de koppelingscilinder omhoog te pompen en dan te testen. De onderdelen die je hebt gemonteerd zijn nieuw, toch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29488 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Cordoba 100 Koppeling en Versnellingsbak
alle reserveonderdelen zijn nieuw en origineel van Seat of Volkswagen, volgens de specificaties in de Seat-catalogus. Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk lucht uit het circuit te halen. Ik deed het op de ouderwetse manier, terwijl mijn vriend pompte en de koppeling indrukte. Met de 10 mm-sleutel heb ik de lucht losgemaakt en eruit gehaald. Ik heb goed ontlucht, maar op deze manier heb ik geen vacuümpomp om het andersom te doen. Ik denk dat ik het luchtprobleem heb opgelost. Ik blijf het op deze manier proberen. Er blijft nog iets over, wat ik betwijfel, maar je moet de deuren altijd open laten. Alvast bedankt voor je hulp en voor het aanpakken van dit onderwerp. ;-))

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29489 door handmatig-mechanisch
Als u de pomp-slaaf hebt vervangen, moet u de plunjerlengte controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29503 door handmatig-mechanisch
Kunt u mij adviseren, waar kan ik het regelen? Ik dacht dat het, omdat het een hydraulisch systeem is, zelfregulerend was. Alvast bedankt. Ik zal kijken hoe ik het kan regelen. Bedankt voor uw interesse in dit onderwerp.