Zoek MDM

Bulletin

Grand Am met acceleratieproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29440 door handmatig-mechanisch
Grand Am met acceleratieproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Grand Am 2.4L 4-cilinder uit 2000. Ik heb hem net laten uitlezen en hij gaf de volgende foutcodes: P0303 en P0440. Hij accelereert langzaam en verbruikt veel benzine. Het is nog geen maand geleden dat de motor is afgesteld en het gasklephuis is schoongemaakt. Kunt u me helpen en waar kan ik de onderhoudshandleiding vinden?
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29452 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Grand Am met acceleratieproblemen
Goedenavond.
Wat ik ongeveer begrijp, is dat uw storing mogelijk wordt veroorzaakt door een misfire in een van de cilinders. Het is waarschijnlijk cilinder 3, gezien de foutcode. Ik raad u aan de bougies te verwijderen en te kijken welke kleur ze na deze periode hebben gekregen. Als dat het probleem is, zou een van de bougies een donkere kleur moeten hebben als gevolg van een misfire.
Succes en ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29455 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Grand Am met acceleratieproblemen
P0303
Ontstekingsfout in cilinder 3, controleer de bougie, bougiekabel (mogelijk slaat hij stroom over) en vuile, defecte injector, enz.

P0440
Controleer het verdampingssysteem van de benzine (carter), waarschijnlijk een benzinedop die niet goed afsluit, een kapotte verdamperslang, een vastzittende of defecte verdampersolenoïde, een kapotte carter, enz. Opmerking.