Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Aveo, hij accelereert vanzelf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #34213 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteur op het onderwerp assistentie: Chevrolet Aveo accelereert vanzelf
Hallo, ik heb een Aveo uit 2007 met hetzelfde probleem. De motor slaat vanzelf op hol, of hij nu koud of warm is, soms wel, soms niet. Ik heb de stationairregelklep (IAC-klep) al ongeveer vier keer vervangen (zowel met generieke als originele onderdelen), de luchtinlaatkabel en de injectoren laten reinigen. Ik ben ermee naar drie monteurs geweest (waaronder die van Chevrolet), maar niets heeft geholpen. Het probleem is een paar weken opgelost, maar dan slaat de motor weer vanzelf op hol bij stationair draaien. Ik weet niet meer wat ik moet doen of waar ik hem naartoe moet brengen. Ik heb zelfs al gedacht dat het aan de computer zou kunnen liggen. Help alstublieft!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #34215 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Help, Chevrolet Aveo accelereert vanzelf
Heb je de lambdasonde of de katalysator gecontroleerd? Die kan verstopt zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #34217 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Help, Chevrolet Aveo accelereert vanzelf
Hallo vriend, de oplossing voor mijn probleem, nadat ik de IAC-klep had vervangen, het gasklephuis had schoongemaakt en de TPS had vervangen, was het vervangen van de luchtslang. Er zat een klein scheurtje in de balg, die ik heb vervangen, en daarna accelereerde de auto niet meer vanzelf. Er is ook veel informatie te vinden op de website van de Aveo Club Venezuela; je kunt daar lid worden. Groeten, vriend, ik hoop dat deze informatie je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #34221 door handmatig-mechanisch
Hehehehehe, ik kwam vandaag pas de forumberichten lezen, en het is altijd hetzelfde met Aveo's. Ik kom uit Maracay, Venezuela, en veel Aveo's of Sparks komen hier binnen met dat probleem. Bij de Aveo is het de slang, en bij de Spark is het de gasklep die foutcodes geeft en ervoor zorgt dat ze spontaan accelereren of decelereren. Nou, gelukkig heb je het probleem gevonden. Groeten.