Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Aveo, hij accelereert vanzelf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar oud, 5 uur eerder #29446 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Aveo, hij accelereert vanzelf
IAC-klep vastgelopen, vervangen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar oud, 3 uur eerder #29449 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Aveo, hij accelereert vanzelf
Hallo,
het acceleratieprobleem bij de Aveo komt veel voor. Dit probleem is gemakkelijk te detecteren met een Tech2-scanner, maar als u die niet hebt, zijn dit de meest voorkomende oorzaken:
- Een vastzittende IAC-klep, maar ik zie dat deze al is vervangen.
- Een TPS-waarde buiten het bereik van 0,6V. U kunt dit gemakkelijk vaststellen: koppel de TPS los en sluit deze weer aan terwijl de auto rijdt en accelereert. Als de auto vertraagt, kunnen er twee dingen aan de hand zijn: of de TPS is defect, of de connectorcontacten zijn onderbroken. Controleer de contacten en sluit ze indien nodig. Koppel tot slot de kabelboom los van de computer, reinig deze met een elektronische reiniger, laat hem drogen en sluit hem vervolgens weer aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29470 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, kun je me vertellen waar ik de connector voor de computer kan vinden? En heeft iemand misschien het werkplaatshandboek voor de Aveo LS uit 2004? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29490 door handmatig-mechanisch
Ik heb de klep al vervangen en de gasklepunit schoongemaakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #34212 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een Aveo uit 2007 met hetzelfde probleem. De motor slaat vanzelf op hol, of hij nu koud of warm is, soms wel, soms niet. Ik heb de stationairregelklep (IAC-klep) al ongeveer vier keer vervangen (zowel met generieke als originele onderdelen), de luchtinlaatkabel en de injectoren laten reinigen. Ik ben ermee naar drie monteurs geweest (waaronder die van Chevrolet), maar niets heeft geholpen. Het probleem is een paar weken opgelost, maar dan slaat de motor weer vanzelf op hol bij stationair draaien. Ik weet niet meer wat ik moet doen of waar ik hem naartoe moet brengen. Ik heb zelfs al gedacht dat het aan de computer zou kunnen liggen. Help alstublieft!