Zoek MDM

Bulletin

geneutraliseerde doos

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29308 door handmatig-mechanisch
geneutraliseerde doos Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, als iemand me kan helpen, alvast bedankt!

Ik heb een Hyundai Elantra 1.6, de oliepomp werkte niet meer en de motor liep vast, waardoor de vierde cilinderrij vastliep. Nadat ik de krukas had gerepareerd en andere reparaties had uitgevoerd, merkte ik bij het starten van de motor dat de versnellingsbak niet aansloeg. Het is belangrijk om te weten dat het een automatische versnellingsbak is.

Ik waardeer alle hulp, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29309 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: geneutraliseerde versnellingsbak
HET KAN ZIJN DAT DE FRICTIESCHIJVEN ZIJN VERSLETEN OMDAT ZE VERBRAND ZIJN OF DAT DE HALS VAN DE KOPPELOMVORMER DIE AAN DE DOOS IS VERBONDEN, MET DE SPIEGELS DIE DE BEWEGING OP DE DOOS OVERBRENGEN, ERGOED IS VERSLETEN. IK HOOP DAT IK JE IETS KAN HEBBEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29311 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: geneutraliseerde versnellingsbak
Bedankt, broer. Het is moeilijk te geloven dat, aangezien de versnellingsbak perfect werkte, de motor vastliep en we na de montage dit probleem hebben. Er is niets aan de versnellingsbak gedaan, omdat dat niet nodig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29313 door handmatig-mechanisch
Welke reparaties heb je aan de oliepomp uitgevoerd?
Zijn er magneetventielen? Heb je de versnellingsbak gecontroleerd? Want als de pomp niet meer de benodigde flow genereert, kan de binnenkant van de versnellingsbak ook beschadigd zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29314 door handmatig-mechanisch
Normaal gesproken blijft de koppelomvormer vastzitten aan de krukas, en wanneer de motor van de transmissie wordt losgekoppeld, wordt de koppelomvormer ook losgekoppeld van de transmissie. Wat denk ik dat er met jouw auto is gebeurd? Het vervelende is dat je de motor moet laten zakken om de koppelomvormer correct te laten inschakelen. Een snelle test is om de hoeveelheid olie in je transmissie te meten met een peilstok voordat je start. Als het niveau na het starten hetzelfde is, is de koppelomvormer niet ingeschakeld.