Zoek MDM

Bulletin

De temperatuur in Tacuma daalt zodra de snelheid boven de 130 km/u komt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #29244 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Toyota Tacuma uit 2002. Tot 110-120 km/u blijft de temperatuurmeter stabiel. Zodra ik boven de 130 km/u kom, begint de temperatuurmeter te dalen tot hij de lage 'C'-markering bereikt. Als ik afrem, begint hij weer te stijgen tot halverwege en keert dan terug naar normaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #29245 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Tacuma-temperatuur daalt bij snelheden boven de 130 km/u
Heb je het over de Daewoo Tacoma of de Toyota Tacoma? Bij de Tacoma, als ik me niet vergis, wordt de ventilator aangedreven door de motor en heeft deze een koelblok met een thermische koppeling. Als die koppeling kapot gaat, blijft de ventilator meestal aan staan. Dat zou bij jou het geval kunnen zijn, en daarom koelt de auto meer af naarmate je meer gas geeft, omdat de ventilator constant draait.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #29246 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Tacuma-temperatuur daalt bij snelheden boven de 130 km/u
JA VRIEND, SORRY DAT IK HET NIET GOED HEB UITGELEGD, HET IS EEN Daewoo Tacuma cdx UIT 2002.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #29247 door handmatig-mechanisch
Hallo Cesar, er kunnen verschillende oorzaken zijn, van het ontbreken van een thermostaat in de motor tot een radiateurventilator die op hoge snelheid draait en pas uitschakelt als de motor wordt uitgezet. Om de thermostaat te controleren, meet je hoe lang het duurt voordat de temperatuurmeter halverwege staat, uiteraard met een koude motor (een motor die een nacht heeft stilgestaan). Bij de meeste auto's duurt dit 10 tot 15 minuten. Als de meter stationair niet halverwege staat, ontbreekt de thermostaat of is deze beschadigd. Wat betreft de radiateurventilator: sommige modellen schakelen in op lage snelheid wanneer de airconditioning aan staat en op hoge snelheid wanneer de motortemperatuur stijgt. Controleer of dit ook voor jouw auto geldt en laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 week geleden #29248 door handmatig-mechanisch
Heel goed, dank u wel. Ik zal eerst de thermostaat controleren en daarna de elektrische ventilator repareren.