Zoek MDM

Bulletin

cruise control tempomaat, help!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29243 door handmatig-mechanisch
Cruisecontrol, help! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo!! Nou, ik zal het je vertellen: het blijkt dat ik een Golf IV TDI 110 pk uit '98 heb, en die heb ik onlangs gekocht. Hij was uitgerust met cruisecontrol. Ik heb die erop gezet, maar er verschijnt niets op het dashboard of iets dergelijks. En als ik op een knop van de cruisecontrol druk, gebeurt er niets. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29257 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: cruise control, help!!
Hoi Diego, controleer of de zekering niet is doorgebrand. Controleer onder het dashboard, op de stuurkolom, of de "gasmotor" is aangesloten op het gaspedaal en de bijbehorende bedrading. Bij sommige auto's is dit een optioneel onderdeel dat niet standaard bij de auto wordt geleverd, en vaak heeft het geen indicator op het dashboard zoals andere auto's die er af-fabriek wel een hebben. Controleer deze details en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29299 door handmatig-mechanisch
Hallo wolfi77!! Allereerst hartelijk dank voor je antwoord. Ik zal het je vertellen: ik heb alles gecontroleerd, de zekeringen en de gasklepaansluiting, en alles is in orde. Eerlijk gezegd weet ik niet wat het zou kunnen zijn. Het lijkt erop dat ik misschien niet weet hoe ik het moet gebruiken, want hoewel alles goed is aangesloten, begrijp ik niet waarom het nog steeds niet werkt. Met vriendelijke groet!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29301 door handmatig-mechanisch
Hallo Diego, de bediening is eenvoudiger dan het lijkt. In mijn Isuzu Trooper activeer je eerst de "autopilot" met een knop. Dan is er een bedieningselement zoals het dimlicht en daarboven een knop voor "Set Coast", "Resume", "Cancel". Om deze functie te activeren, moet je eerst de gewenste snelheid bereiken. Zodra je de gewenste snelheid hebt bereikt, druk je op "Set Coast" en neemt het systeem automatisch de controle over het gaspedaal over. Je kunt nu je voeten op de mat laten rusten. Als je op de rem trapt, laat het systeem het pedaal los en wordt de autopilot gedeactiveerd. Om de functie weer te activeren, druk je gewoon op "Resume" en de autopilot accelereert weer totdat de door jou ingestelde snelheid is bereikt. Wil je annuleren, druk dan op "Cancel", dan is de autopilot gedeactiveerd. Nog een detail: sommige systemen activeren niet bij lage snelheid. In mijn geval moet ik harder dan 40 km/u rijden voordat de autopilot wordt geactiveerd. Probeer het eens en laat het ons weten, succes.