Zoek MDM

Bulletin

Soms stopt het als de motor stationair draait.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29213 door handmatig-mechanisch
Soms slaat hij af bij stationair draaien. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo heren, ik maak me zorgen. Ik heb ongeveer vier maanden geleden een Honda CBR 600 F uit 1999 gekocht en ik heb hem nauwlettend in de gaten gehouden sinds hij nog maar een jaar garantie heeft. Ik merk dat het stationair toerental soms afneemt en hij begint af te slaan.
Overigens, hoewel ik het nog niet helemaal zeker weet, denk ik dat dit gebeurt als je, laten we zeggen, een beetje aan je oor draait als hij koud is.

Hoe dan ook, ik weet niet of ik hem terug moet brengen naar de winkel waar ik hem heb gekocht om hem te laten nakijken, of misschien is het gewoon een stom idee.
Bedankt en vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29224 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Soms stopt hij bij stationair draaien.
Het is ingespoten of gecarbureerd, als het een carburateur heeft is het normaal dat het doorslaat als het koud is en als het opwarmt wordt het verwijderd als het is ingespoten is het niet normaal,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29267 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Soms stopt hij bij stationair draaien.
Hoi, het klopt, ik vergat te vermelden dat hij een carburateur heeft, en ik kan je vertellen dat hij het zelfs doet als hij warm is.
Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik iets heb opgemerkt waardoor hij stopt, en dat is dat toen ik hem stabiel had op ongeveer 1,5 toeren per minuut zonder dat hij stopte, ik me realiseerde dat de verlichting uit was, en toen ik ze aanzette, begonnen de schommelingen die de motor doen stoppen. Nu heb ik het stationair toerental opnieuw afgesteld met de verlichting aan (ik heb hem hoger gezet), en hij lijkt niet te stoppen. Ik zal het nog eens moeten controleren.
Nu vraag ik me af of het de accu is, want het zouden toch niet de bougies moeten zijn?
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29398 door handmatig-mechanisch
Hahaha, nee, mijn vriend, alle voertuigen met carburateur rijden met de lichten aan, om precies dezelfde reden of fout als bij jou het geval is, dus maak je geen zorgen, je hebt gelijk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29412 door handmatig-mechanisch
Oké, hartelijk dank. Het is nu geregeld en dat is de sleutel tot de oplossing van de vraag.