Zoek MDM

Bulletin

Weber DCNVA-11 carburateur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2916 door handmatig-mechanisch
Weber DCNVA-11 carburateur Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een exploded view van de Weber DCNVA-11. Soms, als ik hem probeer te starten, slaat hij af en slaat hij een tijdje aan. Daarna loopt de auto prima, zonder schokken en met een zeer laag brandstofverbruik. Als iemand iets weet over deze carburateur, laat dan een bericht achter op het forum. Ik vergat te zeggen dat hij van een Chrysler 150 is die een paar jaar oud is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2966 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Weber DCNVA-11 carburateur
Controleer de opening van de bovenste carburateurklep (startmotor). Dit moet je altijd doen als de motor koud is. Als het een automaat, elektrische motor of een motor met twee waterslangen is, moet de klep ongeveer 1 centimeter openstaan zodat de carburateur niet stikt. Daarna moet hij langzaam worden geopend terwijl de motor opwarmt. Controleer dit en laat het me weten. Groeten, Alf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3066 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, Cortocircuito, voor je antwoord. Uiteindelijk werd de storing niet veroorzaakt door de carburateur, hoewel die wel overstroomde. De elektronische ontsteking, de eindtransistor, moest aan massa worden gekoppeld vanwege de slechte isolatie van de mica-plaat eronder (die is erg oud) en met een beetje vocht ging hij kapot. Er sprong een vonk over bij het starten, maar die was erg zwak. Omdat het mengsel niet ontstak zodra het het gaspedaal raakte, stikte het (hun zwakke punt was dat ze, zelfs als ze goed waren afgesteld, de neiging hadden om te stikken). Ik heb het opgelost na het controleren van het hele ontstekingssysteem door een reserve elektronische ontsteking te monteren die ik had. Hoe dan ook, ik wil je nogmaals bedanken voor je reactie en mijn excuses voor de late reactie, maar ik heb het erg druk met werk. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 weken geleden #4127 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik heb een Weber D450 carburateur. Als iemand handleidingen heeft over hoe je ze moet afstellen of repareren, zou ik daar heel erg blij mee zijn. Alvast bedankt.