Zoek MDM

Bulletin

probleem met aanwijzer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29014 door handmatig-mechanisch
Probleem met aanwijzer Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, kan iemand mij advies geven? Ik heb een Pointer uit 2003 met een merkwaardig probleem. Als ik de auto uitzet, blijft het contact een paar duizendsten van een seconde aan en trilt de motor. Ik heb de vonk al gecontroleerd, maar die is er niet. Ik heb ontdekt dat het probleem bij de benzine ligt. Als ik hem uitzet, blijft hij brandstof inspuiten. Ik weet niet of er een relais is dat de brandstoftoevoer regelt of dat het rechtstreeks aan de computerprogrammering ligt.
Ik zou het op prijs stellen als iemand me zijn mening zou kunnen geven.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29018 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met aanwijzer
Hallo Randy, het lijkt erop dat de injector lekt. Wanneer je de sleutel verwijdert, valt de stroom naar de bobines en de ECU weg. Als er nog brandstofresten in de inlaat of kamer achterblijven, zorgt de hitte van de motor ervoor dat er een ander verbrandingsproces plaatsvindt, totdat alle brandstofresten zijn verbrand. In deze gevallen raad ik aan om de injectoren schoon te maken, te balanceren en te testen op lekken. Controleer ook het koelvloeistofpeil, de radiator en alles wat met de motorkoeling te maken heeft. Controleer de koolstoffilterbus (die verdamping uit de brandstoftank opvangt en via een magneetventiel in de inlaat afvoert) om te zien of deze niet vol zit met brandstof. Maak ten slotte de EGR schoon (die de uitlaatgassen regelt die terugkeren naar de inlaat, en die helpt de verbrandingstemperatuur laag te houden). Controleer dit en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29019 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw reactie op mijn probleem. Ik heb de injectoren al twee keer schoongemaakt, we hebben de filterbus al gecontroleerd en die werkt prima, en ik heb de EGR-klep gereinigd, maar de storing blijft bestaan. Ik heb de injectie gecontroleerd met een testlampje. Wanneer de auto stilstaat, bereikt een signaal alle vier de injectoren. Wanneer de brandstof de kamers bereikt, is er uiteraard sprake van een cyclische cyclus.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29047 door handmatig-mechanisch
Hallo, controleer de ontstekingsvervroeging. Als deze te ver is, kan dit defect optreden omdat de motor de neiging heeft om in de tegenovergestelde richting te draaien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29051 door handmatig-mechanisch
Hallo Randy, op dit moment blijven sommige auto's een paar milliseconden langer werken als je de sleutel omdraait om de auto uit te zetten (bijvoorbeeld: de Fiat Punto, zelfs seconden nadat hij is uitgezet hoor je het gasklephuis bewegen). Nu moet je kijken of dit uitschakelen geleidelijk of abrupt verloopt. Ik zou proberen de auto te scannen en de sensoren in realtime te bekijken en de auto uit te zetten om te kijken of er een verbinding verloren gaat als een van de sensoren buiten bereik is. Je kunt een test doen door de auto uit te zetten via de ECU en de zekering te verwijderen, maar ik raad dit af omdat sommige kunnen doorbranden. Het is niet hetzelfde om de ECU uit te zetten met de sleutel als om de stroom via de zekering te verwijderen, net zoals een autorepro een vaste kabel naar de accu en een andere naar het schakelbord heeft. Proberen de pomp los te koppelen is niet haalbaar omdat de druk langzaam daalt. Als je een test wilt doen om injectorspray uit te sluiten, kun je proberen alle pluspolen van de injectoren op een relais aan te sluiten en deze handmatig of via een pluspool los te koppelen terwijl de auto is vergrendeld. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om de oorzaak van het probleem te onderzoeken en op te lossen. Met vriendelijke groet.