Zoek MDM

Bulletin

oververhitting in Renault Clio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden - 14 jaar en 2 weken geleden #28959 door handmatig-mechanisch
Oververhitting in een Renault Clio. Geplaatst door manual-mecanica
Laat me het probleem uitleggen: laatst liep de temperatuur te hoog op, maar de meter schoot niet helemaal omhoog. Er kwam echter wel veel witte rook uit de uitlaat, dus ik heb de auto gestopt voordat de temperatuur helemaal tot het maximum was gestegen.
Ik opende de motorkap en zag dat er geen water in de motor zat. Ik heb het reservoir bijgevuld met antivries en de temperatuur liep niet meer op. De volgende dag, toen ik de auto startte, gingen de remlichten en het olielampje op het dashboard branden, maar het oliepeil was in orde. Ook was het koelvloeistofpeil in het reservoir weer gedaald. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Laatst bewerkt: 14 jaar en 2 weken geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #28960 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Oververhitting in een Renault Clio
Oh, ik was het bijna vergeten, de waterfles ruikt sterk naar benzine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #28967 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Oververhitting in een Renault Clio
Is er sprake van vermogensverlies? Controleer de cilindercompressie en zorg er ook voor dat er geen water in de olie zit, of andersom

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29092 door handmatig-mechanisch
Als er sprake is van compressieverlies, hoe kan ik dan de cilindercompressie controleren?