Zoek MDM

Bulletin

Passat 2000 1.8t

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28903 door handmatig-mechanisch
Passat 2000 1.8t Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, wat is er aan de hand met mijn Passat met 160.000 km op de teller? Het oliedruklampje brandt, terwijl ik de olie 6.000 km geleden heb ververst?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28905 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat 2000 1.8t
u moet voorzichtig zijn, het zou een symptoom kunnen zijn dat uw oliepomp kapot is. Als deze volledig beschadigd is, stopt de olietoevoer naar de motor en is deze direct beschadigd. U krijgt dan een nieuwe motor (PAS OP, HET IS NIET OM U SCHRIK TE MAKEN). Het genoemde olielampje is echter zeer gevoelig als het gaat branden. Ik raad u aan om het elke 5000 km te vervangen, dat kunt u zien aan de kleur en de viscositeit van de peilstok. Om zeker te zijn, scan uw auto en breng hem naar een goede monteur, want VW's zijn nogal ingewikkeld... GROETEN..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28907 door handmatig-mechanisch
Hallo, welke motor heeft jouw Passat? Bij de 140 pk meen ik me te herinneren dat de oliepomp wordt aangedreven door een as die lijkt op een inbussleutel en die verbonden is met de compensatoras. Het probleem zit hem in die as, die aan de compensatoraszijde slijt en de oliepomp niet meer aandrijft, waardoor er een drukverlies optreedt en vrijwel zeker (niet om je bang te maken) de turbocompressor kapotgaat. De manier om dit te controleren is met een drukmeter die op de drukmeter is geplaatst.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28909 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat je moet doen, is een oliedrukmeter installeren en kijken wat die aangeeft. Als de druk laag is, moet je beginnen met het uitsluiten van problemen, zoals het vervangen van de oliezuignap.