Zoek MDM

Bulletin

stroomstoring

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28887 door handmatig-mechanisch
stroomuitval Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumvrienden, ik ben hier weer om wat advies te vragen... Ik wil een stroomonderbreker installeren op een Izusu Trooper met brandstofinjectie. Wat raden jullie aan? Moet ik hem alleen op de bobine installeren of op de computer? Wat is beter?

Ik hoor jullie reacties graag...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28891 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: stroomuitval
Groetjes Kike, ik denk dat ik hem zou installeren door de stroom naar de bobine af te sluiten. Sommige ECU's zijn nogal kwetsbaar, en in geval van een probleem is het makkelijker om de vonk te controleren dan de ECU zelf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29104 door handmatig-mechanisch
Als ik ze op de spoel zou aansluiten, zou er zoveel stikking optreden dat het voertuig niet kapot zou gaan... :knipperen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29105 door handmatig-mechanisch
Dat klopt, als je alleen de stroom naar de spoel uitschakelt en niet naar de module. Hetzelfde gebeurt bij een motor met carburateur, ongeacht welke je uitschakelt. Bij injectiesystemen zoals die in jouw auto moet je de stroom naar de module die de spoel activeert, uitschakelen. Deze module stuurt de synchronisatiepulsen naar de ECU om aan te geven wanneer er moet worden geïnjecteerd. Wanneer je de module loskoppelt, deactiveer je dus de spoel en worden er geen pulsen gegenereerd voor de ECU om de injectoren te activeren. Bij nieuwe voertuigen is dit momenteel niet meer mogelijk, omdat de ECU zowel de ontsteking als de injectie regelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29107 door handmatig-mechanisch
Hoi KIKE,

ik heb een belangrijke vraag. Als je de Trooper bedoelt, die is voorzien van een benzinemotor, welke motorversie bedoel je dan? Het zou goed zijn als je dit verduidelijkt,
want als het de benzineversie is, heeft die geen bobines.
Om conflicten tussen de ECU en andere sensoren te voorkomen, raad ik aan om een Hella-hoofdschakelaar te kopen.
Deze hoofdschakelaar is rechtstreeks op de accu aangesloten en is in de cabine geïnstalleerd. Je schakelt de stroom uit, haalt de sleutel eruit en neemt hem mee. Als je hem wilt gebruiken, sluit je hem aan en alles is in gebruik. Hij is heel goedkoop, kost 12 dollar en is te koop bij elke autozaak.