Zoek MDM

Bulletin

afschakelstroom

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28887 door handmatig-mechanisch
Stroomonderbreker. Uitgegeven door manual-mechanics
Hallo forumleden, ik ben er weer om wat advies te vragen... Ik wil een noodstop installeren op een Isuzu Trooper met brandstofinjectie. Wat raden jullie aan? Moet ik hem alleen op de bobine aansluiten of ook op de computer? Wat is beter?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28891 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: huidige uitschakeling
Hallo Kike, naar mijn mening zou ik het installeren door de stroom naar de bobine af te sluiten. Sommige ECU's zijn nogal gevoelig, en bovendien is het bij een probleem makkelijker om de vonk te controleren dan de ECU.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29104 door handmatig-mechanisch
Als je ze op de bobine aansluit, raakt deze zo overstroomd dat de auto niet meer zou starten... :knipperen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29105 door handmatig-mechanisch
Dat klopt, Kike. Als je alleen de stroom naar de bobine onderbreekt en niet naar de module, gebeurt er hetzelfde met een carburateurmotor, ongeacht welke je onderbreekt. Bij injectiesystemen zoals die in jouw auto moet je echter de stroom naar de module onderbreken die de bobine aanstuurt. Deze module stuurt namelijk de timingpulsen naar de ECU om aan te geven wanneer er geïnjecteerd moet worden. Door de module los te koppelen, deactiveer je dus de bobine en worden er geen pulsen meer gegenereerd die de ECU nodig heeft om de injectoren te activeren. Bij nieuwere auto's is dit tegenwoordig niet meer mogelijk, omdat de ECU zowel de ontsteking als de injectie regelt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29107 door handmatig-mechanisch
Hoi Kike

, ik heb een belangrijke vraag. Als je het over de Trooper hebt, is die dan ook verkrijgbaar met een dieselmotor? Over welke motorvariant heb je het precies? Het zou fijn zijn als je dat even kon verduidelijken,
want als het de dieselversie is, heeft die geen bobines.
Om conflicten met de ECU en andere sensoren te voorkomen, raad ik je aan een Hella kill switch aan te schaffen.
Je sluit deze schakelaar rechtstreeks aan op de accu en installeert hem in de cabine. Je schakelt de stroom uit, haalt de schakelaar eruit en neemt hem mee. Als je hem wilt gebruiken, sluit je hem aan en is alles weer klaar voor gebruik. Hij is erg goedkoop, hij kost maar $12, en je kunt hem bij elke auto-onderdelenwinkel kopen.