Zoek MDM

Bulletin

ACCENT 96 VERDRONKEN....HELP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28800 door handmatig-mechanisch
Honda Accent uit 1996 onder water gelopen....HELP Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb al een paar maanden een probleem met mijn Hyundai Accent uit 1996. Na een tijdje rijden, of als de motor normaal warm is, begint hij te schokken en slaat hij af. Ik krijg het toerental niet boven de 1000 tpm, want dan komt hij niet meer vooruit. Als ik op de openbare weg rijd, zet ik de motor uit en als ik hem weer start, loopt hij een tijdje goed, maar daarna begint het probleem zich weer voor te doen. Het ergst is het als ik in langzaam rijdend verkeer sta. Ik heb het brandstofinjectiesysteem schoongemaakt, de luchtmassasensor en het filter vervangen. Ik denk dat het een injectieprobleem is, maar ik weet het niet zeker... De laatste tijd is het erg erg; hij rijdt niet langer dan 10 km zonder af te slaan. De keren dat ik een monteur heb geraadpleegd, sloeg de motor niet af, dus die kon me niet helpen. Ik wil graag een definitieve diagnose, zodat ik geen geld uitgeef aan iets wat niet nodig is. Ik heb net ook de katalysator vervangen, maar dat heeft niets veranderd... Heel erg bedankt voor je hulp; ik heb het echt nodig. Met vriendelijke groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28802 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Accent uit 1996 onder water gelopen....HELP
Hallo J-can, heb je de brandstofdrukregelaar gecontroleerd? Meet de druk; deze moet tussen de 38 en 45 psi liggen. Treedt het probleem op als de motor koud is of als hij al warm is? Een andere test om te controleren of de regelaar goed werkt, is een balans- en lektest van de injectoren om te controleren of ze niet lekken. Als het mogelijk is, laat dan de motor uitlezen om sensorstoringen uit te sluiten. Laat ons weten hoe het gaat. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28803 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Accent uit 1996 onder water gelopen....HELP
Het lijkt erop dat er een probleem is met je brandstofpomp. Hoe weet je dat je auto verzuipt? Ruikt het sterk naar benzine? Zijn de bougies nat van de benzine? Op basis van je symptomen kan het probleem een ​​defecte brandstofdrukregelaar, een verstopt brandstoffilter of je brandstofpomp zijn. Je zou een druktest moeten uitvoeren. Ik vermoed dat je pomp aan het einde van zijn levensduur is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28810 door handmatig-mechanisch
Een tijdje geleden overkwam mij iets soortgelijks met een Nissan. Ik heb alle door de fabrikant aanbevolen tests uitgevoerd, inclusief het gebruik van een diagnosescanner, en alles bleek in orde, maar het probleem bleef bestaan. Omdat het brandstofinjectiesysteem normaal functioneerde, besloot ik de ontsteking te controleren, omdat ik merkte dat de vonk erg zwak was. Ik heb de bobine vervangen en het probleem was opgelost. Probeer het eens en laat me weten of het werkt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28865 door handmatig-mechanisch
Hé man, dat klinkt alsof je brandstofpomp kapot is. Luister, laat me het uitleggen: auto's worden al een tijdje in de brandstoftank geplaatst. Zo wordt het onderdeel altijd gekoeld door de benzine ("DAAROM IS HET BELANGRIJK DAT HET BENZINEPEIL BOVEN EEN KWART VOL IS"). Gezien het bouwjaar van je auto is de pomp waarschijnlijk versleten. Als de auto koud is, werkt de pomp nog redelijk, maar als hij warm wordt, verliest hij druk en pompt hij geen brandstof meer aan, wat leidt tot vermogensverlies en andere problemen. Je kunt hem het beste vervangen, want als hij helemaal kapot gaat, sta je stil. Groetjes