Zoek MDM

Bulletin

ACCENT 96 VERDRINKT....HELP

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28800 door handmatig-mechanisch
ACCENT 96 VERDRINKT....HELP Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik heb al een paar maanden een probleem met mijn Hyundai Accent uit 1996. Als hij een tijdje heeft gereden of als hij normaal opwarmt, begint hij te schokken en hapert de motor. Ik kan niet harder dan 1000 toeren rijden omdat hij niet beweegt. Als ik op de openbare weg rijd, zet ik hem uit en start hij weer op. Hij werkt meteen weer, maar dan slaat hij weer af. Het ergste is als ik in langzaam verkeer rijd. Ik heb de injectie schoongemaakt, de luchtsensor en het filter vervangen. Het lijkt een injectieprobleem te zijn, maar ik weet het niet zeker...? De laatste tijd is het heel ernstig. Ik rijd nooit meer dan 10 km zonder te haperen. De keren dat ik de monteur heb geraadpleegd, viel hij wel uit, dus hij kon me niet helpen. Ik zou graag iets zekers willen weten, zodat ik misschien niet aan iets anders hoef uit te geven en dat is onnodig. Haha. Ik heb ook net de katalysator vervangen, maar niets... Hartelijk dank voor je bijdrage, ik heb het echt nodig. GROETEN...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28802 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: ACCENT 96 CHOKE....HELP
Hallo J-can, heb je de brandstofdrukregelaar gecontroleerd? Deze meet de druk, die tussen de 38 en 45 psi zou moeten liggen. Treedt de storing op wanneer de regelaar koud is of wanneer hij al warm is? Een andere test om te controleren of de regelaar in orde is, is het uitvoeren van de injectorbalans- en lektest om te controleren of er geen lekkage is. Scan de regelaar indien mogelijk om een sensorstoring uit te sluiten. Laat ons weten hoe het is gegaan. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28803 door handmatig-mechanisch
Het klinkt als een probleem met je brandstofpomp. Hoe weet je of je auto nog loopt? Ruikt hij sterk naar benzine? Zijn de bougies doordrenkt met benzine? Afgaande op je symptomen kan het probleem liggen bij een defecte brandstofregelaar, een verstopt brandstoffilter of je brandstofpomp. Je zou een druktest moeten doen. Ik vermoed dat je pomp al aan zijn laatste benen loopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28810 door handmatig-mechanisch
Een tijdje geleden overkwam mij iets soortgelijks met een Nissan. Ik heb alle testen uitgevoerd die de fabrikant voorschreef, inclusief een scanner, en alles kwam goed uit. Het probleem bleef echter bestaan, omdat het injectiesysteem binnen de normale grenzen functioneerde. Ik besloot om testen uit te voeren met de ontsteking, omdat ik merkte dat de vonk erg zwak was. Ik besloot de bobine te vervangen en het probleem was opgelost. Ik heb de bobine getest en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28865 door handmatig-mechanisch
vriend, dat ruikt alsof de brandstofpomp (accu) kapot is. Kijk, laat me dat uitleggen. Auto-ontwerpers hebben hun pompen al een tijdje in de tank geïnstalleerd met als doel ervoor te zorgen dat het betreffende onderdeel altijd met benzine wordt gekoeld ("DAAROM IS HET BELANGRIJK DAT HET BENZINEPEIL HOGER IS DAN 1/4 VAN EEN TANK"). Tegen het jaar dat uw auto uitkomt, moet de pomp, zoals ze zeggen, PICHE zijn. Als de auto koud is, werkt de pomp +/- goed, maar als hij opwarmt, verliest hij druk en stopt hij met het leveren van essentiële brandstof, wat leidt tot vermogensverlies en storingen... Het is het beste om hem te vervangen, want als hij volledig beschadigd is, komt u daar vast te zitten. Groeten, vriend