Zoek MDM

Bulletin

Dringend Saxo 1.5D-distributieprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #28740 door handmatig-mechanisch
Urgent probleem met Saxo 1.5D-distributie Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal.
Ik heb een probleem met de distributieriem van een 1.5D Saxo.
Ik heb de distributieriem en de dynamo vervangen, maar als ik hem start, start hij moeizaam. En als hij start, slaat hij af als ik niet op gas blijf geven. De auto heeft een paar maanden stilgestaan en het is koud, gemiddeld 5 graden. De gloeibougies zijn in orde en zowel de krukas als de nokkenas staan op hun markeringen, maar de pomp staat ongeveer een kwart tand te laat. Als ik hem een tandje verder zet, start hij niet, en als ik hem te langzaam zet, ook niet. Kan iemand me helpen dit op te lossen?
Laatst bewerkt: 13 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28741 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Urgent Saxo 1.5D-distributieprobleem
Als u de bouten van de poelie van de pomp los hebt gemaakt, kunt u deze losmaken en de kwart tand van de pomp verwijderen. Als de pomp vastloopt, kunt u deze losmaken en de kwart tand van de pomp-as verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28743 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Urgent Saxo 1.5D-distributieprobleem
Hallo, de timing van de injectiepomp gebeurt niet op de riem door tanden over te slaan, maar op de pompas. Speciaal gereedschap en een meetklok zijn meestal vereist. Zoek uw werkplaatshandboek op en kijk er eens in. Ik raad in ieder geval aan om de timing in de voor u beste positie te laten staan en naar een brandweerkazerne te gaan om de timing te laten doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28780 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zuig misschien lucht door een slang en als je zegt dat het koud is, moet je op een goede hoogte zijn en als dat zo is, moet je de injectiegraad van de pomp verhogen, de bouten losdraaien die de pomp vasthouden en deze verhogen, dat is alles en als het niet werkt, verwijder dan de pomp en breng hem naar een laboratorium