Zoek MDM

Bulletin

versnellingsbak van een Mazda BT-50 uit 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28676 door handmatig-mechanisch
2008 Mazda BT-50 versnellingsbak Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de versnellingsbak van een Mazda BT-50 uit 2008. Als ik schakel, is het moeilijk om in te schakelen en als ze wel ingrijpen, kan ik de versnellingen niet meer uitzetten. Wat zou het kunnen zijn? Zou het een probleem met de pers en de schijf kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28701 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2008 Mazda BT-50 versnellingsbak
Als de versnellingen goed aangrijpen wanneer de auto stilstaat, ligt het probleem bij de koppelingsset, een versleten schijf, een defecte koppelingsplaat of een defect lager. Controleer eerst het aandrijfsysteem om te zien of het via de kabel of de pomp gaat om deze componenten uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28797 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2008 Mazda BT-50 versnellingsbak
Nou, de druk in het koppelingssysteem is prima. Ik heb het zelfs met de nieuwe pompen geprobeerd. Ik heb de versnellingsbak al gedemonteerd en de pers is oververhit. Ik hoop dat dit het probleem is. Ik ga de hele set vervangen. Het vreemde is dat ze de set pas geleden (1 maand geleden) al hebben vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28805 door handmatig-mechanisch
Nieuw of gereviseerd? Is de koppeling hydraulisch? Je kunt de eenvoudigste en goedkoopste manier proberen: controleer de koppelingsleiding op lucht.