Zoek MDM

Bulletin

prestatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 weken geleden #28631 door handmatig-mechanisch
Prestatie gepubliceerd door manual-mechanics
Hallo forumleden... Mijn vraag is: ik heb een Isuzu Trooper 2.6L uit 1990 met brandstofinjectie en een katalysator... Mijn probleem is dat hij maar 8 km per liter verbruikt... Ik heb alles in orde gehouden: onderhoudsbeurten, olieverversingen en de injectoren zijn schoon, maar toch blijft het brandstofverbruik zo laag... Weet iemand een manier om het brandstofverbruik te verbeteren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 weken geleden #28635 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: prestaties
Hoi Kike, ik begrijp dat deze modellen niet erg krachtig zijn, en gezien het bouwjaar denk ik niet dat er een lambdasonde in zit. Maar als die er wel in zit, probeer hem dan schoon te maken. Als hij erg vervuild is (erg rokerig), vervang hem dan. Probeer ook eens een hoogwaardig luchtfilter te installeren; K&N heeft bijvoorbeeld specifieke modellen die in de originele filterbehuizing passen. Probeer dit eens en laat ons weten of het werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 4 weken geleden #28645 door handmatig-mechanisch
Als er een zuurstofsensor in zit... dan controleer ik die, test ik hem en laat ik je weten hoe het gaat...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28886 door handmatig-mechanisch
Het bleek de lambdasonde te zijn... Ik heb hem vervangen omdat hij beschadigd was... en de prestaties zijn verbeterd. Ik heb het nog niet goed getest, maar op basis van de ritten die ik heb gemaakt, lijkt het verbruik rond de 10 of 11 km/l te liggen... Heel erg bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden - 14 jaar 3 weken geleden #28889 door handmatig-mechanisch
Hoi Kike, fijn dat ik je heb kunnen helpen. Probeer eens de dubbele platina bougies van het merk Champion. Ik ken een paar mensen met een Trooper die ze hebben geprobeerd en er goede ervaringen mee hebben. En het mooiste is: ze zijn niet duur; ze kosten maar een klein beetje meer dan de standaard bougies. Groetjes.
Laatst bewerkt: 14 jaar en 3 weken geleden door .