Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Ford Topaz 92

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28591 door handmatig-mechanisch
Probleem met Ford Topaz 92 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Ford Topaz, het probleem is als volgt: hij start moeilijk, en als hij dat wel doet, heeft hij moeite om stationair te blijven draaien omdat hij afslaat, en ik moet hem dan lange tijd laten accelereren. Ik heb de bypassklep meerdere keren vervangen, alles afgesteld en het is nog steeds hetzelfde.
Ik heb er een originele in gezet, die werkte een tijdje goed, maar toen deed hij het weer. Ik heb een nieuwe gekocht, maar die werkte niet, hij accelereert alleen alsof hij op het punt staat om weg te lopen (hij accelereert oncontroleerbaar zodra ik hem aansluit). Ik vraag me af of iemand me een idee kan geven wat het probleem is, want de klep werkt niet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28612 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Ford Topaz 92
Welke motor heeft die Ford? Ik ken hem niet als Topaz, maar het overkwam me met een Currier en het was een triomf om de fout te vinden. Het was een plastic behuizing die in het inlaatspruitstuk achter het gasklephuis zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28692 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, sorry, ik was vergeten de motor van de auto te vermelden, het is een 2,3 liter en de onderdelen die je noemt zijn niet van plastic, maar van aluminium. Wat wel van plastic is, is de bypass-klep. Bij die modellen waren ze van plastic en bij de vorige waren ze van metaal. Hier in Mexico kwam hij uit als de Ford Topaz en in de Verenigde Staten staat hij bekend als de Ford Tempo. Hij is identiek en er is er ook een die er erg op lijkt, de Ford Guide. Die heeft echter een 3.0-motor, net als de Ford Taurus. Sorry, welk onderdeel bedoel je? Ik hoop dat je me kunt helpen en bedankt voor je aandacht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28696 door handmatig-mechanisch
Ik kom uit Chili, maar het lijkt erop dat het probleem dat je hebt te maken heeft met de temperatuur-, zuurstof- of flowmeter. Je zult die moeten testen, want zodra de auto is opgewarmd, werkt hij prima, toch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #29222 door handmatig-mechanisch
Mijn vriend, de zuurstofsensor is nieuw. Ik heb de temperatuursensor vervangen door dezelfde, maar niet nieuwe. En als je het over de flowmeter hebt, zoals de MAF-sensor, dan heb ik er ook een nieuwe in gezet. De waarheid is dat hij er hetzelfde uitziet, alleen is hij nu anders. Hij rammelt en wordt heet.