Zoek MDM

Bulletin

Temperatuur van mijn doel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28457 door handmatig-mechanisch
Mijn streeftemperatuur Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wilde graag het probleem met mijn auto met jullie delen. Ik heb een 1,0-liter Gol-motor en sinds ik hem kocht, heb ik een probleem met de temperatuur. Hij loopt constant op 36-36 graden Celsius, en nadat de elektrische ventilator aanslaat, zakt hij naar 32 graden Celsius. Ik heb de radiator, waterpomp, cilinderkoppakking, slang en koelvloeistof al vervangen, maar hij blijft op dezelfde temperatuur draaien. Ik weet niet wat het kan zijn. Kan iemand me alsjeblieft helpen? De monteurs waar ik hem naartoe heb gebracht, hebben me verteld dat ze niet weten wat het is. Ik zou het op prijs stellen als jullie me zouden kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28462 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: De temperatuur van mijn Gol
Hallo, wat er mis zou kunnen zijn, is dat er ergens een licht verstopt circuit zit en dat de circulatie niet goed is. De kachelradiator van de Gol 1000 draait op hetzelfde circuit als de motorradiator. Je zou moeten controleren of deze goed werkt. Dit is mij overkomen met een 1000 die ik had, en daardoor steeg de temperatuur.
Je zou ook moeten controleren of de lamp goed werkt en of het de juiste is, maar ik neem aan dat de monteurs dat al voor je hebben gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28477 door handmatig-mechanisch
Naast wat ze noemden, moet u overwegen om de dop van de radiator of het koelvloeistofreservoir te vervangen...;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28486 door handmatig-mechanisch
Vriend, Volkswagens werken tussen de 36 en 37 graden Celsius. Dat is normaal. Het wordt niet zo dat de motor heet wordt. Als je wilt dat de elektromotor eerder start, hoef je alleen maar de temperatuurlamp te vervangen. Die hebben er volgens mij 36-38 graden Celsius. Zet er een kleinere op en je hebt verder niets ingewikkelds.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28489 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de antwoorden, nu ga ik de lamp van de elektrische ventilator vervangen door een exemplaar met een lager vermogen. Ik heb de verwarming uitgezet omdat de radiator water verloor, dus dat is niet het probleem. Er is wel een thermostaat, volgens mij kan dat invloed hebben op het rijden op hoge snelheid. Het water krijgt niet genoeg om te koelen, ik weet het niet meer. Ik moest de cilinderkop bijvullen, want bij het gebruik van gewoon warm water waren er wat putjes in gekomen en daar verloor hij druk.