Zoek MDM

Bulletin

Turboprobleem Ssang Yong Actyon Sportjaar 2010

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28452 door handmatig-mechanisch
Ssang Yong Actyon Sports Turbo Probleemjaar 2010 Uitgegeven door manual-mecanica
Ongeveer een maand geleden begon de turbo vreemde geluiden te maken. Toen ik het toerental uiteindelijk opvoerde tot minstens 3.000 of 3.500 toeren, ontkoppelde de slang van de turbo naar het inlaatspruitstuk onmiddellijk, alsof er sprake was van overbelasting.

Los van dit probleem, toen ik de uitlaatkanalen van de intercooler blootlegde en het inlaatspruitstuk inspecteerde, zag ik dat het vol olie zat, alsof de turbo een lek had.

Toen ik de scanner liet draaien, zag ik twee storingen:

een storing in het VGT-systeem
en een hoog MAP-sensorcircuit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28530 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ssang Yong Actyon Sports 2010 Turbo Problem
Hallo, als de turbo lawaai maakt en het inlaatspruitstuk gevuld is met olie, is het mogelijk dat de turbocompressorringen versleten of gebroken zijn en dat de slang loslaat wanneer deze gevuld wordt met olie. Wat betreft de MAP-storing: dit heeft te maken met de olie in het inlaatspruitstuk, omdat deze de druk daarin verhoogt door als afdichting te fungeren.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28532 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ssang Yong Actyon Sports 2010 Turbo Problem
Tashunka heeft volkomen gelijk, want wanneer olie door de turbocellen stroomt, raakt de inlaat vervuild, met alle gevolgen van dien. Koppel de turbo los of ontkoppel hem, reinig de inlaat en controleer of hij de foutmeldingen geeft.