Zoek MDM

Bulletin

Isuzu Trooper 93 start niet en blaast inlaatgassen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #28420 door handmatig-mechanisch
Een paar dagen geleden, terwijl ik met mijn Trooper reed, sloeg hij plotseling af en startte niet meer. Toen ik hem controleerde en probeerde te starten, kwamen er hete gassen uit de inlaat en rook hij erg sterk naar benzine. Ik heb de timing gecontroleerd, maar alles was normaal. De CKP stuurt de juiste spanning zodat de bobines vonken (als ze dat doen). Ik weet niet wat ik moet doen? Heeft u hier een antwoord op? Hartelijk dank allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen... :(
Laatst bewerkt: 13 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28424 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Isuzu Trooper 93 start niet en blaast inlaatgas.
Waarschijnlijk is de verdelerkap gebarsten; daar komen de bougiekabels uit. Vervang deze en je hoort je motor weer draaien.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28427 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Isuzu Trooper 93 start niet en blaast inlaatgas.
Volgens sommige vragen heb ik twee mogelijke defecten gekregen: dat de flowmeter kapot is of dat de uitlaatpijp verstopt zit door de katalysator of demper, en dat hij niet start omdat de flowmeter als een gek lucht binnenlaat en daardoor terugslag in de inlaat heeft (soms zie je een blauwe vlam). De auto liep en viel plotseling uit en startte niet meer! Bedankt aan degenen die me helpen!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden - 13 jaar en 11 maanden geleden #28434 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat die motor een flowmeter heeft, gebaseerd op het model. Ik vertel je over de verdelerkap omdat die overeenkomt met het symptoom dat je noemde. Wanneer de verdelerkap of de verdelerkap barst, springt de ontstekingsvonk overal heen en niet waar hij hoort. Dat betekent dat er geen ontstekingstijdstip is en dat de vonk bijvoorbeeld springt wanneer de motor in de inlaatslag zit. Daardoor komen er hete gassen uit de inlaat. Het is mij al vaak overkomen.

Met vriendelijke groet
Laatst bewerkt: 13 jaar en 11 maanden geleden door jcharp18 . Reden: om informatie toe te voegen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28443 door handmatig-mechanisch
Hallo Karlos, allereerst, welk motormodel heeft jouw '93 Trooper? Als het een zescilinder is, zijn er twee varianten: een DOHC en een SOHC. Beide zijn gemakkelijk te herkennen. De eerste heeft de inlaat dwars over de voorkant van de motor, terwijl de SOHC deze aan één kant heeft. Deze modellen gebruiken geen verdeler, maar een module met drie spoelen. Een veelvoorkomend probleem met de DOHC is dat er kettingen in de nokkenassen zitten, met bijbehorende "slippers" of spanners. Wanneer deze slijten, zorgen ze ervoor dat de interne ketting springt (soms breekt), waardoor de nokkenastiming verstoord raakt. Ik heb het niet over de distributieriem, maar over een ketting die de inlaat- en uitlaatnokkenassen aandrijft. De DOHC gebruikt vier nokkenassen en heeft daarom twee kettingen. Controleer dat als dat bij jou het geval is en laat het ons weten. Met vriendelijke groet.