Zoek MDM

Bulletin

Siena 1.8 Flex-systeem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28397 door handmatig-mechanisch
Siena 1.8 Flex System Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Siena met een flexsysteem in de werkplaats staan, en het probleem is dat de auto wel goed start, maar niet reageert op het gaspedaal. Ik heb geprobeerd het pedaal en de gaskleppotentiometer (het scherm dat de luchtstroom naar het inlaatspruitstuk afsluit) te vervangen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28399 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Siena 1.8 Flex-systeem
Hallo vriend Frank, het lijkt erop dat het de gasservo is. De meeste nieuwe auto's gebruiken tegenwoordig een soort elektronische kabel (Fiat noemt dit drive wire), waarbij een sensor in het pedaal de positie doorgeeft aan de ECU en deze op zijn beurt de gasservo aanstuurt. Het nadeel hiervan is dat de tandwielen van de servo's meestal van plastic zijn. Deze slijten en beginnen naar binnen te slippen, waardoor de gasklep niet meer werkt (intern zit er een veer in die hem gesloten houdt als de servo niet werkt). Het makkelijkst is om het gasklephuis te vervangen. Anderen kiezen ervoor om de versleten onderdelen te vervangen als ze gedemonteerd kunnen worden. Er zijn namelijk systemen die verzegeld geleverd worden, waarbij ze met het pedaal accelereren en luisteren of de servo beweegt. Als je het niet hoort, controleer dan de bedrading. Als je het wel hoort, maar er geen acceleratie plaatsvindt, is er schade aan het interne tandwiel. Succes en laat ons weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28845 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer de informatie, maar ik heb al een tijdje zitten kijken naar wat je me vertelt, maar ik heb niets gevonden. Bij nadere inspectie ontdekte ik dat de ECU op sommige plekken was doorgebrand. Ik heb hem vervangen en nu werkt hij perfect. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28861 door handmatig-mechanisch
Groeten Franck, ik ben blij dat je het probleem hebt opgelost. Het is vreemd om te zien dat de ECU beschadigd is bij zo'n recent model, maar aangezien alles mogelijk is, waardeer ik het dat je het probleem en de oplossing ervan deelt. Met vriendelijke groet.