Zoek MDM

Bulletin

Sentra B15 2.0 2001 model motor stopt niet bij het uitschakelen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28333 door handmatig-mechanisch
Ik heb een probleem dat ze niet hebben kunnen oplossen. Mijn motor slaat niet af als ik hem uitzet. Ik heb de IAC en de klopsensor al vervangen, en we hebben zelfs de motor verlaagd en alle interne onderdelen vervangen. Hij heeft minder dan 15.000 km gereden na de revisie, dus koolstof is uitgesloten... De scanner geeft geen storingen aan, stationair toerental bij 800 tpm. Sterker nog, hij maakt af en toe kleine ploppende geluiden als je tijdens het rijden je voet van het gas haalt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28337 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Sentra B15 2.0 2001 model motor stopt niet bij uitschakelen
Hallo vriend, je hebt symptomen van een lekkende injector. Heb je een injectortest uitgevoerd (druppel- en balanstest)? Ruikt de brandstof te sterk? Controleer voor de zekerheid ook de brandstofdrukregelaar. Controleer die en laat ons weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28338 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Sentra B15 2.0 2001 model motor stopt niet bij uitschakelen
Hallo. Hij stopt niet. Duurt het lang voordat hij stopt, of is er gewoon geen andere manier? Stopt hij hetzelfde, of hij het nu warm of koud heeft? Geef me meer aanwijzingen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28347 door handmatig-mechanisch
Misschien hebben ze de ventilator direct laten draaien of hebben ze er elektrische reparaties aan uitgevoerd voordat het probleem zich voordeed. Heb je gecontroleerd of de spanning niet wegvalt wanneer je de schakelaar uitzet, of dat de spanning een paar seconden aan blijft staan terwijl de spanning langzaam afneemt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28350 door handmatig-mechanisch
De storing doet zich zowel warm als koud voor. Er zijn geen andere aanpassingen nodig dan het high-flow filter. Hij heeft Denzo bougies en vereist Mobil 1 5W50 synthetische olie. De ventilatoren zitten er al een jaar in, ik heb ze laten vervangen. Sterker nog, ik ben een groot voorstander van reparaties van het merk Cafamex, wat betekent dat het gewoon verdwijnt, geen probleem. Ik vervang het onderdeel liever zodat ik er niet in slechte staat aan overhoud, aangezien ik veel reis. Sterker nog, ik ga dinsdag de hele baan af om hem naar het lab te brengen en te kijken wat er gebeurt. Een nieuwe Optima Gel accu in een gele doos, nieuwe regelaar en diodehouders, drie weken oud, maar de storing speelt al een tijdje. Ik denk ook dat het de gasdrukregelaar zou kunnen zijn, maar die verkopen ze hier niet en de Nissan heeft er geen om de klus te klaren. Groeten, ik neem contact met je op.