Bijlage niet gevonden

Hallo, het accu-indicatielampje van mijn oudere Nissan Micra, ongeveer 10 jaar oud, brandt. Het is het model van 1000 cc en 60 pk. Ik heb de accu gecontroleerd en hij laadt niet op.
Omdat ik elektricien ben, heb ik er wel wat verstand van en ik ga kijken of ik het probleem kan oplossen zonder de handleiding bij de hand te hebben. Daarom heb ik de dynamo verwijderd en uit elkaar gehaald.
De wikkelingen zijn "prima", noch open, noch lekkend. De borstels zijn eveneens in orde.
Omdat ik niet gemakkelijk bij de diodes kan komen, heb ik een driefasengelijkrichter met zes diodes getekend. Ik heb de drie diodes gemeten die naar de pluspool van de accu gaan, alle drie zijn in orde, wat 534 oplevert door de diodemeting te selecteren. De drie diodes die van de minpool naar de fasen gaan, zijn ook in orde, 534. In alle zes gevallen geven ze, omgekeerd gepolariseerd, geen waarde aan; de multimeter blijft op 1 staan.
Bovendien is de dynamo voorzien van een dubbele connector met 2 platte aansluitingen van het faston type.
, een daarvan moet de belastingsstroom zijn, want verderop in de elektrische installatie is deze stroom de stroom die naar de 10A-zekering gaat. Deze komt ook van de fasen, maar er zit een halfgeleider tussen de fase en de aansluiting. Als ik deze meet met de selector in de diodemeting, krijg ik een waarde van 1040, en omgekeerd krijg ik 1704.
de borstels worden rechtstreeks door de positieve dikke kabel gevoed, één ervan, en de andere door de fasen met tussengevoegde halfgeleiders tb.
Ik heb een schema voor je gemaakt, zodat je misschien wat meer duidelijkheid kunt scheppen. Ik wil vooral weten of de dynamo in orde is, en of je misschien een schema hebt.
Oh, de andere connectoraansluiting brengt me in de war, en ik weet niet waar die in de installatie hoort. De andere zijn in orde, één op de 10A-zekering en de andere rechtstreeks op de accu, de continuïteit is in orde. De 10A-zekering is in orde.
Hartelijk dank. Ik ga kijken of u mij kunt helpen en achterhalen waarom het niet laadt.
Laten we eens kijken of ik het kan repareren zonder dat ik een fortuin hoef uit te geven of de auto naar de sloop hoef te brengen.
Het allerbeste