Zoek MDM

Bulletin

Moeilijkheden bij het starten van Grand Nomade of Grand Vitara

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #28216 door handmatig-mechanisch
Grand Nomade of Grand Vitara moeilijk starten Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik ben hier weer met een probleem met een Grand Vitara of Grand Nomade. Als hij warm is, start hij moeilijk. Je moet het gaspedaal volledig intrappen om hem te laten starten. Als hij warm is, verliest hij zoveel vermogen dat hij geen heuvels op kan, en de klant zegt dat hij hem in de 4x4 zet om van heuvels af te komen.
Als hij koud is, loopt hij soepel.
Het is een Grand Vitara V6 uit 2001 met automatische transmissie.
Bedankt voor de hulp.
Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28217 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Grand Nomade of Grand Vitara startproblemen
Foutcodes? Vermogensverlies? Brandstofpeil op hellingen? Brandstofpompdruk?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28225 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Grand Nomade of Grand Vitara startproblemen
Wanneer een auto warm maar koud niet start, is er bijna altijd sprake van een teveel aan brandstof. Koud heeft de auto meer brandstof nodig om te starten, en warm hapert de auto. Scan altijd eerst op foutcodes. Als er geen foutcodes zijn, controleer dan de bougies om een indicatie te krijgen van wat er aan de hand is. Bekijk de actuele gegevens van de auto en controleer of er geen tekenen zijn van een te rijk brandstofmengsel. Begin daar en laat ons weten wat er aan de hand is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #28229 door handmatig-mechanisch
Nou vrienden, ik zeg jullie dat dit het grote probleem is met dit voertuig. Eerder was de computer van de auto gestolen en om veiligheidsredenen van positie veranderd. Bij deze verandering van positie en herbedrading met een andere computer hebben ze de aansluiting niet aangesloten om hem te kunnen scannen, daarom kan ik geen foutcodes of live data achterhalen. Wat ik wel kan zeggen, is dat het controlelampje niet brandt.
De pomp is, volgens wat de eigenaar me vertelde, nieuw, de motor is drie maanden geleden gerepareerd en als hij warm wordt, valt het vermogen weg.
Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28232 door handmatig-mechanisch
Als ik jou was, zou ik de druk van de brandstofpomp controleren, zelfs als die nieuw is (veel exemplaren blijken defect te zijn). Als je geen andere opties hebt, is dit de makkelijkste optie. Brandstofpompdruk, drukregelaar, verstopt filter.