Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 206 naalden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28016 door handmatig-mechanisch
Peugeot 206 Naalden Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag!

Ik heb nu ongeveer een maand een Peugeot 206 1.6 110 pk. Hij is net tien jaar oud. De auto rijdt fantastisch.

Het probleem is dat de kilometerteller, de brandstofmeter en waarschijnlijk de rest van de meters plotseling een microseconde dalen. Ik weet niet of het acculampje gaat branden, want ik heb geen tijd om ernaar te kijken. Het is me al drie keer overkomen, vandaag was de laatste keer. De eerste keer heb ik er niet veel aandacht aan besteed... maar ik vind het niet prettig, en ik wilde weten of het ernstig is, of het te repareren is en waarom dit gebeurt. De auto stopt niet met werken of zoiets, maar ik maak me grote zorgen dat er iets ernstigs aan de hand is.
Ik kijk uit naar uw antwoorden en dank u bij voorbaat. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28025 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 206 naalden
Hallo, dit wordt meestal veroorzaakt door een spanningspiek door een gebrek aan aarding. Ik raad u aan om uw accupolen te controleren, te controleren of de kabels goed vastzitten en of ze goed vastzitten aan de accu. Zo ja, maak ze dan los en reinig ze, sluit ze vervolgens weer goed aan en kijk of de storing aanhoudt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28032 door handmatig-mechanisch
Hoi Raquel, ik wilde je even laten weten dat dit soort problemen zich kunnen voordoen bij dit model auto, en dat dit ook bij jou het geval is. De enige oplossing is het vervangen van het instrumentenpaneel (het onderdeel waar de meters in zitten).
Het is niet ernstig, aangezien je slechts een seconde informatie verliest, maar de auto blijft perfect rijden.
Het is mogelijk dat het instrumentenpaneel op een dag niet meer werkt, maar de auto blijft perfect rijden.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28054 door handmatig-mechanisch
Kijk, mij overkwam hetzelfde in een Peugeot, maar de boosdoener was de accu, die ik niet kon vinden. Ik controleerde de aarding en uiteindelijk gaven we het dashboard de schuld. Het dashboard gaat niet zomaar kapot, zoals alles, het gaat kapot in onderdelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28124 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk, er is mogelijk een probleem met de computer van de auto. De volgende keer dat de naalden het begeven, koppel dan een accupool een paar minuten los en sluit hem dan weer aan. Op die manier wordt de ECU gereset. Kijk wat er gebeurt... Succes!