Zoek MDM

Bulletin

Verlies van vermogen tijdens beklimmingen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27846 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies bij beklimmingen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik zou graag jullie hulp willen. Mijn auto verliest alleen vermogen op heuvels. Wat zou het kunnen zijn? Ik heb het luchtfilter al vervangen en de injectoren schoongemaakt. Het is een Hyundai Elantra uit 1993. En hoeveel toeren kan ik ermee maken? Ik kan hem opvoeren tot 3200 toeren per minuut. Zou dit de reden kunnen zijn waarom hij minder vermogen heeft op heuvels? Hoeveel toeren kan ik met dit type auto maken? Bedankt voor je reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27860 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies bij beklimmingen
Als je het gaspedaal volledig intrapt, bereikt hij dan meer dan 5.000 tpm?
Zo ja, dan is het geen TPMS-probleem.
Heb je de brandstofpompdruk gecontroleerd
? Hoeveel benzine heb je in je auto? Misschien geeft hij het brandstofniveau in de tank niet correct weer, waardoor er op hellingen een vacuüm ontstaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27890 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vermogensverlies bij beklimmingen
Ik had een soortgelijk probleem in een Accent en het lag aan de koppeling, maar in een Lancer zat het aan de kleptiming. Is uw auto zuiniger?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27911 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Het lijkt erop dat hij verbruikt wat hij normaal gesproken verbruikt, want op de snelweg haalde hij ongeveer 50 km/u (31 mijl) per gallon. Misschien ligt het aan de koppeling, want die lijkt soms een beetje te slippen. Bijvoorbeeld, als het koud is en ik accelereer, blijft het even hangen en accelereert het dan weer. Misschien ligt het aan de druk van de brandstofpomp, want die heb ik niet gecontroleerd; ik heb hem alleen schoongemaakt en het filter vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27912 door handmatig-mechanisch
Bedankt Joni07 voor je reactie. Ik heb de pompdruk niet gecontroleerd, het enige wat ik heb gedaan is hem schoonmaken, de brandstof- en luchtfilters vervangen en ook de injectoren schoonmaken. Bovendien is de brandstoftank meestal altijd vol, wat betekent dat het geen probleem is als ik hem tot 4000 toeren per minuut laat draaien.