Zoek MDM

Bulletin

er is geen vonk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27782 door handmatig-mechanisch
Er is geen vonk. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een Nissan Sentra 4 cilinder. Eerst vonkte één bougie (#4) niet en ik heb de bobine vervangen in de veronderstelling dat dat het was, maar het bleef niet hetzelfde. Toen heb ik de defecte bobine van nummer 1 vervangen en de bougie was goed, maar nu is het erger omdat hij geen vonk heeft bij nummer 2, 3 en 4. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Ik heb niets gecontroleerd, behalve de bobines die ik heb vervangen. Heeft iemand ervaring met deze geïmporteerde auto's? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27783 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: geen vonk
de auto is van het jaar 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27794 door handmatig-mechanisch
Er is gewoon geen vonk en ook geen signaal naar de injectoren. Heb je hem gescand???

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27823 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Merk op dat er een signaal op de injectoren staat, alle vier, en sinds ik de accu heb verwijderd, kon ik die ook niet meer scannen. Wat denk je dat het met het blote oog zou kunnen zijn? Denk je dat het de timing is? Het is bekend dat zelfs als de timing verkeerd is, er een vonk moet zijn, maar ik weet niet hoe het met deze auto zit. Wat denk je hiervan? Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27884 door handmatig-mechanisch
bij deze auto's is er een veelvoorkomend probleem, namelijk dat de driver die de bobines bedient beschadigd raakt als er een andere ECU te koop is, want in de regel is er bij bijna alle voertuigen geen injectie als er geen vonk is, en als er wel injectie is, maar geen vonk, dan is er een probleem met de ontstekingsmodules of de ECU. In mijn land wordt het probleem opgelost door de IC D16861GS te vervangen door een DM74LS04, maar deze moet worden vervangen door iemand met kennis en ervaring in het repareren van ECU's, omdat het werk heel delicaat is en je moet weten hoe je de IC moet aansluiten en de ingangen en uitgangen moet identificeren, en er worden slechts 4 van de 6 ingangen en uitgangen van de IC gebruikt. De voeding is hetzelfde, 5 V, maar omdat de IC eenvoudiger is dan het origineel, blijft hij foutcodes voor de bobines geven omdat hij geen diagnose heeft om aan de ECU door te geven dat de bobines zijn aangesloten.