Zoek MDM

Bulletin

Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 dag geleden #27750 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie
Kijk, vergeef me mijn onwetendheid. Ik ben maar een meisje en ik weet niet wat een benzinemotor is, en ik snap ook niets van motoren. Wat ik niet wil, is dat de garage meer dingen verandert dan nodig is, alleen maar omdat het een kapotte pakking is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 dag geleden #27757 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie

kikemec schreef: Ze lekken meestal via het carter of de carterplug. Nou, je hebt nog niet vermeld of de olie die lekt uit de motor of de versnellingsbak komt.

Als het verlies zich aan de rechterkant (tegenover het stuur) bevindt, zoals het forumlid aangeeft, kan het nooit aan de bak liggen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 22 uur geleden #27779 door handmatig-mechanisch
Wat ik wil zeggen is dat als de olie uit de motor of de versnellingsbak komt, het niet zo is dat het uit de versnellingsbak lekt. Vergeet niet dat deze voertuigen van die vreemde afdichtingen in de ascups hebben en die hebben de neiging te lekken. Maar zeg eerst of het zwart, rood is of naar amandelen ruikt om erachter te komen welke olie het is. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27834 door handmatig-mechanisch
De olie is zwart en er vallen wat druppels op de linkerkant als je de motorkap opent.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #27836 door handmatig-mechanisch
Hallo, als je zegt dat het aan de linkerkant zit wanneer je de motorkap opent, lekt er waarschijnlijk motorolie via de keerringen op de distributieriem, één op de nokkenas en één op de krukas. Het is ook belangrijk om te weten dat de kleppendekselpakkingen bij deze auto's vaak kapot gaan, waardoor ze naar de zijkanten lekken. Ik hoop dat dit helpt.