Zoek MDM

Bulletin

Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28002 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie
Hoi, slecht nieuws voor mij. Ik heb mijn Saxo naar de garage gebracht en ze vertelden me dat hij een ernstig defect heeft. Het gaat me meer kosten dan de auto zelf. Ze zeggen dat de olie zich met de koelvloeistof vermengt en dat ze de halve auto uit elkaar moeten halen. Klopt het dat ik de koelvloeistof heb gecontroleerd en dat die bruinachtig is in plaats van roze of groen? Wat denk je dat ik eraan kan doen?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28011 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie
In uw geval kunnen er twee dingen aan de hand zijn: een cilinderkoppakking, die lastig te repareren is, of de oliewarmtewisselaar die kapot is, waarvoor het voldoende is om twee slangen te overbruggen of het onderdeel te vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28015 door handmatig-mechanisch
En hoe weet ik of het de koppakking of de intercooler is? Omdat ik me kan voorstellen dat de schade qua reparatiekosten niet hetzelfde is. Is er een manier om daar achter te komen? Ik heb de olievuldop gecontroleerd en die heeft een normale kleur, en de oliepeilmeter is niet gedaald. Zou het kunnen dat de koelvloeistof al lang niet is ververst? Of dat ze het met water of een andere koelvloeistof hebben gemengd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28053 door handmatig-mechanisch
Kijk, de enige manier om erachter te komen is door de koelvloeistof te verwijderen en een brug te maken in de slangen van de warmtewisselaar, het schone water er weer in te gieten en te testen of het water weer emulgeert door een tijdje te rijden. Bovendien heeft het voertuig, als het een verpakking was, de neiging om op te warmen. En wat betreft je andere vraag: zelfs als je zeven verschillende soorten water of koelvloeistof mengt, heeft dat chemische effect geen effect.