Zoek MDM

Bulletin

Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27678 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik heb nu 5 dagen een Citroën Saxo en ik merk dat de motor aan de voorkant, als je rechts op de bestuurdersstoel zit, een paar druppels olie lekt als hij afslaat. Zou dit ernstig kunnen zijn? Ik merk ook dat hij op de weg soms een beetje schokt. Het komt niet vaak voor, maar ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Ik heb hem net tweedehands gekocht, hij rijdt op benzine, en als de saus me meer gaat kosten dan de kip, dan laat ik hem links liggen. Bedankt voor alle hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27711 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie
Vriend, als het aan het distributiegedeelte ligt, moet je de afdekkingen verwijderen, omdat er lekkage via de krukaskeerring kan ontstaan. Als het daar doorheen zit, is het heel eenvoudig als je weet hoe je een distributie moet monteren: verwijder de riem, het krukastandwiel en vervang de keerring, en het is opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27734 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen Saxo 1.1 verliest een paar druppels olie
Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Ik moet hem naar de garage brengen, maar ik zal wel een idee krijgen, want misschien zeggen ze wel dat ik de helft van de motor moet vervangen.
Heel erg bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 dag geleden #27735 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk, als de motor op benzine loopt, moet je eerst goed controleren waar het lek zit. Het zou een versleten keerring in een van de oliecircuits kunnen zijn. Let op, het lek kan aan de rand van het carter zitten, niet bij de aftapplug, maar hogerop waar deze met schroeven vastzit. Het kan natuurlijk ook los zitten als het daar vandaan komt, en voor een druppel olie hoef je volgens mij niet de helft van de motor te doen, tenzij hij olie verbruikt en er rook uit de uitlaat komt. Ik hoop dat mijn uitleg nuttig is geweest, bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 dag geleden #27741 door handmatig-mechanisch
Ze lekken meestal via het carter of de carterplug. Nou ja, je hebt nog niet vermeld of de olie die lekt uit de motor of de versnellingsbak komt.