Zoek MDM

Bulletin

olieverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 dagen geleden #27655 door handmatig-mechanisch
Olieverbruik Geplaatst door manual-mecanica
Bijna alle motoren die ik heb gerepareerd, verbruiken olie. Ik heb zuigers en zuigerveren vervangen, de cilinderkop gerepareerd en de cilinders opnieuw laten slijpen of, als dat niet lukte, opnieuw laten bekleden. Ik heb gezocht naar andere soorten zuigerveren en deze gecombineerd zodat de zuigerveren beter om de cilinder passen, en dat heeft voor mij gewerkt. Als iemand me kan helpen, zou ik dat op prijs stellen. Sorry, ik heb dit probleem met een 2.3 16-kleppen Ranger.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 dagen geleden #27656 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: olieverbruik
Oké, allereerst, goede dag. Er zijn bepaalde tests die je moet doen om de juiste druk te bepalen. Gebruik eerst de compressietester om te controleren of ze binnen de door de fabrikant vastgestelde compressie vallen. Voer ten tweede de lektest uit met de lektester. Dit is onderdeel van de test om te bepalen of de reparatie en montage daadwerkelijk correct zijn uitgevoerd, aangezien lekkages alleen worden veroorzaakt door kleppen en ringen. Controleer het en laat me de resultaten weten, dan laat ik je weten wat je kunt doen. Met vriendelijke groet, :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 dagen geleden #27660 door handmatig-mechanisch
Vriend... bij welke opening (licht) heb je de ringen of randen in de cilinder laten zitten...
of bij welke meting heeft je gelijkrichter ze laten zitten? Het hangt sterk af van het olieverbruik.
Als ze de cilinders flink hebben gepolijst, is het een feit dat het olieverbruik zal toenemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27671 door handmatig-mechanisch
Het is waar dat olieverbruik wordt veroorzaakt door óf de olieringen óf de klepsteelafdichtingen. Daarom is het ontzettend belangrijk om ervoor te zorgen dat er geen lekkages naar buiten zijn, ongeacht of deze met het blote oog zichtbaar zijn.