Zoek MDM

Bulletin

Geluid of ratelen van kleppen in een Kia Sportage uit 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 dagen geleden #27651 door handmatig-mechanisch
IK HEB EEN PROBLEEM MET GELUID OF GERATEL VAN DE KLEPPEN VAN EEN BENZINE KIA SPORTAGE UIT 2000, EN HET KLINKT ALS EEN DIESELMOTOR. ZE HEBBEN ME VERTELD DAT HET DE KLEPPEN, HYDRAULISCHE ZOEMERS OF DE OLIEPOMP ZIJN. HOE TEST IK BEIDE, OF WAAR VIND IK DE MONTAGEHANDLEIDING VOOR DIE AUTO?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27674 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kleppengeluid of ratelen bij een Kia Sportage uit 2000
Als het een oliepomp was, zou het lampje zelfs bij een zeer geringe drukval gaan branden. De stoters worden niet getest, ze worden alleen vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27675 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kleppengeluid of ratelen bij een Kia Sportage uit 2000
Sorry, de olie die je gebruikt heeft direct invloed op of het om klepstoters gaat. Het moet 10W40 of minder zijn, nooit meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 8 uur geleden #27815 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR HET ANTWOORD, IK ZAL PROBEREN DE OLIE TE VERVERSEN OMDAT ER 20W50 IN ZIT, EN HET BEGON ALLEMAAL OMDAT ZE DE CILINDERKOPPAKKING VERVANGEN EN IK STOND MET DAT GELUID

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 8 uur geleden #27816 door handmatig-mechanisch
In veel gevallen laadt de olie niet meer op na reparatie en is het nodig om deze te verversen. Ik heb ook zo'n Kia en ik heb die olie erin gedaan en met de 20W50 heb ik geen problemen meer.