Zoek MDM

Bulletin

flikkerend olielampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 dag geleden #27769 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Knipperend olielampje
Controleer de connector van de lamp zorgvuldig of trek de batterij er direct uit, dan succes. ;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 dag geleden #27771 door handmatig-mechanisch
Plaats eerst een drukmeter en controleer de oliedruk. Als die in orde is, kunt u de draad aarden. Het lampje zou moeten blijven branden. Zo sluiten we de installatie uit. Als dit in orde is, zou het vervangen van de lamp niet moeilijk moeten zijn. Maar het belangrijkste is om de druk te controleren en te letten op wanneer de oliedruk aangaat. Als dit gebeurt wanneer de motor afremt, wees dan voorzichtig, want het kan een gebrek aan druk zijn. Als de oliedruk aangaat tijdens het accelereren, kan het een slecht contact zijn of een blanke draad die tijdelijk aardt. Maar als persoonlijk advies: vervang eerst de lamp (sensor). Als het probleem aanhoudt, controleer dan wat ik eerder heb genoemd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 8 uur geleden #27809 door handmatig-mechanisch
Ik heb alle elektrische bedrading van de auto gecontroleerd, alle stekkers en connectoren vervangen, maar er is niets gebeurd. Het probleem blijft hetzelfde. De katalysatoren werken allemaal, de oliedruk is uitstekend. Ik heb het dashboard gedemonteerd en het olielampje verwijderd. Het is een goede gok. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 8 uur geleden #27814 door handmatig-mechanisch
Als het een Volkswagen Polo met dieselmotor is, probeer dan de lamp aan het uiteinde van de brandstofinjectiepompkop (tussen de uitlaten van de injectorbuis) te vervangen. Deze regelt bij sommige auto's de toerenteller. Als het niet werkt, knippert het olielampje, en zelfs als je de lampconnectoren aardt, zul je merken dat het probleem aanhoudt. Ik had dit probleem met een van hen.