Zoek MDM

Bulletin

Opel Astra Merit 16i vanaf 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 5 dagen geleden #27588 door handmatig-mechanisch
Opel Astra Merit 16i uit 1996 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo:

Ik heb een Opel Astra 16i uit 1996. Ik heb de cilinderkop laten reviseren vanwege een gebroken koppakking.

Ik heb de cilinderkop naar een draaibank gestuurd om de klepzittingen te laten corrigeren en slijpen.

Nu doet de auto vreemde dingen, bijvoorbeeld:

De temperatuur stijgt en daalt heel snel, met andere woorden: hij blijft niet op bedrijfstemperatuur. Ik heb de thermostaat vervangen en het lijkt erop dat de temperatuurschommelingen minder abrupt zijn, maar ze zijn er nog steeds.

Dan gaat het storingslampje branden. Er wordt geen storing in de ECU geregistreerd, maar er lijkt een kleine cilinderfout te zijn, aangezien de motor licht trilt, alsof hij uit balans is.

Het noodstopsysteem wordt geactiveerd en de motor draait stationair met 500 of 600 tpm.

Na een tijdje verdwijnt het noodstoplampje en keert het stationair toerental terug naar normaal, 900 tpm, hoewel de motor nog steeds uit balans is.

Wat zou het kunnen zijn?
De inspuitpomp, de injector, het vacuümcircuit of een klep die niet goed werkt.

Ik heb de compressietest nog niet kunnen uitvoeren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 4 dagen geleden #27665 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Astra Merit 16i uit 96
Het ideaal zou zijn om de compressie te meten, hoewel dat er volgens jou niet veel mee te maken heeft. Wat ik zou doen, is alle connectoren en aardkabels controleren. Misschien is het alleen dit en heeft het duidelijk invloed op sensoren en klokken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30961 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Astra Merit 16i uit 96
Hoi, ik las net je probleem met de Astra. Heb je de hoogte van de zuigers gecontroleerd voor de nieuwe pakking?