Zoek MDM

Bulletin

Hyundai 2.5 turbodieselmotorstoring, 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27425 door handmatig-mechanisch
Hyundai 2.5 turbodieselmotor defect, jaar 2006. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Hyundai H-1 uit 2006 met een 2,5-liter turbodieselmotor en mijn probleem is het volgende: hij start koud prima, de motor draait in minder dan 2 seconden, maar als hij op bedrijfstemperatuur is, duurt het ongeveer 15 seconden om te starten. Op hoogtes boven de 4000 meter accelereert hij als een beest en loopt hij prima, maar het stationair toerental is onregelmatig, het varieert tussen 500 en 700 tpm en de uitlaatrook is zwart. Ik zet hem uit en weer aan en het is weg. Dat is het vreemde: het motorstoringslampje gaat niet branden. Alle onderhoudsbeurten zijn up-to-date en de filters zijn origineel. De distributieriem is twee keer gecontroleerd en ik weet niet wat het kan zijn. Andere vergelijkbare auto's hebben dit probleem niet en bereiken hoogtes van 5000 meter. Dank u wel. :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27433 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai 2.5 turbodieselmotorstoring, 2006
Hoi Alex192.
Het lijkt erop dat het filter de oorzaak is van je machine. Er zitten twee brandstofleidingen in het brandstofcircuit: een primaire, waar we eigenlijk niet zoveel aandacht aan besteden, en een secundaire. Controleer de primaire, de brandstofretourleiding en het luchtfilter. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27435 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai 2.5 turbodieselmotorstoring, 2006
Oké, ik ga het controleren. Er is een kans dat de MAP-sensor, die in het inlaatspruitstuk zit, kapot is. Een vriend raadde me aan om hem te vervangen. Bedankt voor je reactie, ik ga dat meteen doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27443 door handmatig-mechanisch
Het is belangrijk om te controleren of er lucht in het benzinesysteem komt. Soms zijn de elastiekjes van cellofaan kapot, maar je kunt de MAP-sensor controleren zoals je zegt, maar net als Servilimit denk ik niet dat dat jouw probleem is. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27445 door handmatig-mechanisch
UW INJECTOREN KUNNEN VUIL ZIJN EN EEN SPECIALE REINIGING VAN HET HUIS VEREISEN