Zoek MDM

Bulletin

Hoofdpijn Elantra 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27307 door handmatig-mechanisch
2000 Elantra Hoofdpijn Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik zou graag jullie hulp willen. Mijn probleem is als volgt. Ik heb een Elantra uit 2000. Op een dag maakte hij kortsluiting en brandden de draden die van de computer naar de injectoren lopen door. Ik heb ze door de elektricien laten vervangen, maar de auto accelereert automatisch na het starten. Hij haalt 2000 toeren zonder dat hij er iets aan hoeft te doen. Ik heb hem gescand en er zijn problemen met de lambdasondes. Ik heb ze vervangen en ze zijn nog steeds hetzelfde. Ik heb de bedrading laten controleren, maar alles lijkt in orde. Heeft u ideeën?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27326 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoofdpijn in de Elantra uit 2000
Soms verwijzen de codes die betrekking hebben op de lambdasonde naar de katalysator, maar dit heeft geen directe invloed op het stationair toerental. De auto zou versneld moeten starten en vervolgens moeten dalen tot ongeveer 850 tpm. Controleer uw stationair toerentalregelaar. In de Elantra wordt deze aangestuurd door de watertemperatuur en deze is erg vervelend, omdat u dan het waterpeil, de thermostaat en de koelvloeistoftemperatuursensor moet controleren. Probeer deze los te koppelen zodra de auto op bedrijfstemperatuur is en koppel de stationair toerentalregelaar los.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27356 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoofdpijn in de Elantra uit 2000
Bedankt voor je advies. Ik heb de stationair toerentalregelaar gecontroleerd en die is in orde. Ik heb geprobeerd die te vervangen met een vriend die een Elantra uit 2000 heeft, maar het heeft niets veranderd. Hij blijft toeren maken. Nu heb ik geen problemen meer met de lambdasonde. In plaats daarvan geeft hij een laag koelvloeistofniveau aan en een andere code die zegt: "lage gaspedaalsensor, lage pedaalpositie". Waar zit die sensor?