Zoek MDM

Bulletin

MAP-sensor in 2006 Ranger, Argentijnse motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27282 door handmatig-mechanisch
MAP-sensor in Ranger uit 2006 met Argentijnse motor Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, ik hoop dat iemand in de community deze vraag voor me kan beantwoorden. Ik heb een Ford Ranger uit 2006 met een Argentijnse motor en een probleem. Als ik hem start, is de motor instabiel en heeft hij geen vermogen als ik rijd, alleen op hoge snelheid. Ik heb het gasklephuis en de injectoren al schoongemaakt en de bougies vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde.

Een monteur stelde voor om de MAP-sensor te vervangen. Ik stond op het punt om hem te vervangen, maar ik weet niet waar hij zit, en ze konden het me bij de Ford-dealer ook niet vertellen.:onzeker: Kan iemand me vertellen of dit Ranger-model er een heeft?

Trouwens, toen ik de bougies verving, merkte ik dat ze er nat uitkwamen, net als olie.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27283 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAP-sensor op een Ranger uit 2006 met een Argentijnse motor
Overigens, bij Ford vertelden ze me dat het systeem bij het gasklephuis gemarkeerd is, maar waar het zou moeten zitten, zit er alleen een klein plastic plaatje op geschroefd. Stel dat ze dat hebben weggelaten, omdat de truck al in een werkplaats is geweest. Zo ja, waar is dan de kabelboom? Ik hoop dat u me kunt helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27284 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: MAP-sensor op een Ranger uit 2006 met een Argentijnse motor
De MAP-sensor bij motoren met constant volume (benzine) bevindt zich altijd in het inlaatspruitstuk en bij motoren met constante druk (diesel) in de EDC (elektronische dieselregeling). In uw geval zou deze zich in het inlaatspruitstuk moeten bevinden en een 3-weg sensor moeten hebben als het alleen een MAP-sensor betreft. Als het een IAT-sensor betreft, moet het een 5-weg sensor zijn. Geef de motorcode op die:)

nu onder de motorkap of in de voertuigdocumenten staat met betrekking tot uw probleem.

De MAP-sensor is een sensor die de absolute druk in het inlaatspruitstuk meet. MAP is een afkorting voor Manifold Absolute Pressure. De MAP-sensor meet het vacuüm dat in het inlaatspruitstuk wordt gegenereerd via een slang die beide componenten verbindt.
Wanneer er sprake is van een lage motorbelasting en een hoog vacuüm, is de regeleenheid verantwoordelijk voor het verarmen van het lucht-brandstofmengsel en het vervroegen van de ontsteking om een hoger brandstofverbruik te bereiken.
Aan de andere kant, wanneer er een hoge belasting en een laag vacuüm worden gegenereerd, verrijkt de regeleenheid het mengsel en vertraagt het ontstekingstijdstip om detonatie te voorkomen.

Waarschijnlijk is het de MAP-sensor, maar ik raad u aan de vlucht op te nemen met een scanner of de weerstand te meten met een multimeter tussen de sensorpinnen terwijl de motor stationair draait. Controleer dit vervolgens met een database met sensorparameters per merk.