Zoek MDM

Bulletin

een Hyundai Elantra uit 1993 die veel benzine verbruikt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27251 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik zou graag jullie hulp willen, mijn Hyundai Elantra uit 1993 verbruikt veel benzine, blijkbaar haalt hij 25 km per gallon, ik heb het brandstoffilter al vervangen, ik heb de injectoren laten reinigen omdat hij vastliep, misschien moet ik ook het luchtfilter vervangen, ook 's ochtends als ik hem start blijft hij een beetje versneld draaien tot meer dan 1200 toeren en naarmate de dag vordert zakt hij terug naar minder dan 1000 toeren, zou dit de reden kunnen zijn waarom hij benzine verbruikt of wat zou het kunnen zijn, bedankt voor jullie reacties en excuses voor het ongemak

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27258 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Een Hyundai Elantra uit 1993 verbruikt veel benzine
Is dit een Elantra met 16 kleppen en dubbele nokkenas?
Heeft hij een flowmeter of MAP-sensor?
Heb je hem gescand?
Produceert hij zwarte rook?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27280 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Een Hyundai Elantra uit 1993 verbruikt veel benzine
Als het alleen om overmatig verbruik gaat, omvat de onderhoudsbeurt het vervangen van het luchtfilter en de bougies. Als het echter door het verbruik komt, is het mogelijk dat uw lambdasonde of temperatuursensor in slechte staat verkeert. Als uw auto constant met een hoger toerental draait dan normaal of niet naar behoren terugloopt, controleer dan waar de stationairregelaar zit. Als er water in de slangen zit, controleer dan of deze niet verstopt zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27345 door handmatig-mechanisch
Groeten joni07, ja, het is inderdaad een 16-kleppenmotor met dubbele nokkenas en nee, hij rookt helemaal niet, hij verbruikt alleen iets meer benzine. Bedankt voor je reactie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27346 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je hulp. Ik ga dit controleren en het luchtfilter vervangen. Als er iets is, val ik je weer lastig. Bedankt voor je reactie.