Zoek MDM

Bulletin

motorproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 dagen geleden #27639 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorproblemen
Volgens wat ik lees, moet de storing een lekkende injector zijn. Bij hoge snelheid spuit hij de benzine goed, maar bij lage snelheid blijft hij lekken en daar ontstaat het probleem. Controleer of je auto geen pittige uitlaatgassen uitstoot, die naar benzine ruiken. Zo ja, dan is dat het, zoek niet verder. Het kan ook zijn dat je een luchtinlaat hebt. Controleer het gasklephuis naast de IAC. De MAP-sensor geeft ook de storing die je noemt, samen met zwarte rook, maar ik weet niet meer of jouw automodel die heeft, dus controleer het even.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 dagen geleden #27652 door handmatig-mechanisch
Ja, mijn vriend, er komt rook uit, maar dat komt door alle injectoren, want alle vier laten de vier bougies zwart achter alsof ze verbrand zijn. En als ik in de vijfde versnelling zit en helemaal gas geef, komt er zwarte rook uit die sterk naar benzine ruikt. De auto slaat echter niet af, hij is gewoon flink geaccelereerd. Dit gebeurt al sinds ik de lambdasonde heb losgekoppeld, maar ik heb hem er weer in gezet en niets. Ik heb het gasklephuis gecontroleerd en dat lekt niet. De rook is te veel als ik stop, het lijkt te blijven stuiteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27673 door handmatig-mechanisch
De zuurstofsensor beïnvloedt het mengsel, en je krijgt een zeer rijk mengsel. Daarom laten ze de bougies vaak zwart, omdat er geen zuurstof in de uitlaat zit. Plaats een nieuwe als je kunt, en zo niet, maak dan de katalysator die je in de gaten houdt schoon en test hem. Een defecte katalysator heeft bijna hetzelfde effect, omdat hij het sensorsignaal verzadigt. Je kunt hem verwijderen en er een buisje in doen om te testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27692 door handmatig-mechanisch
Dat is waar als de katalysator verstopt is, dan genereert die storing, maar ook de hoge en lage toerentallen, compa... U moet de bougies schoonmaken, de zuurstofsensor aansluiten, als de storing aanhoudt, laat dan de injectoren controleren en ook de druksensor of het vaccin dat in de injectorleiding zit, het kan zijn dat er een defect is of lekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 dagen geleden #27720 door handmatig-mechanisch
vriend de sensor hoe maak ik die schoon en vandaag heb ik hem eruit gehaald om te kijken en aan het uiteinde is hij kapot, alsof hij is ontploft, alsof hij van ijzer is en de fout zit in hoge en lage toerentallen als ik 80 ga, voelt de auto versneld aan, het klinkt alsof hij is versneld en ik heb het al met andere injectoren geprobeerd en het is hetzelfde. Ik heb de bougies eruit gehaald en de vier waren zwart en dat aantal dat eruit komt is veel en het heeft een sterke benzinegeur en het is geen lucht lek want als ik hem aanzet, wordt hij niet versneld, hij start normaal, hij wordt versneld als ik hem start en dan blijft hij zo, heel versneld