Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Optra maakt mij gek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27115 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Optra maakt me gek
Hallo Jotaele, heb je de test uitgevoerd met de scanner om de sensoren te monitoren terwijl het voertuig rijdt? Zo kun je hun gedrag observeren terwijl ze werken. Als het systeem een opname- en grafische functie heeft (bijvoorbeeld ScanTool-software), kunnen terugslagen te wijten zijn aan een defecte kaart bij bepaalde snelheden, evenals een defecte temperatuursensor. Voer de test uit en laat ons weten of je iets vindt of als je vragen hebt over de actieradius. Veel succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27116 door handmatig-mechanisch
Controleer de bedrading van de ECU. Er zijn veel verschillende fouten. Het kan zijn dat de informatie van de sensoren niet klopt, of dat de uitvoer naar de actuatoren niet klopt. Meet de sensoren goed door voordat u ze vervangt. Controleer de aardverbindingen en de referentiespanningen met de werkelijk gemeten spanningen. Vergelijk de gegevens vervolgens met een diagnoseprogramma. Als de metingen kloppen, moet u de hele situatie nauwkeurig bekijken. Vervang de sensoren niet zomaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27130 door handmatig-mechanisch
Wat uw vraag betreft, zou ik de voorkeur geven aan de MAP. Probeer een andere, koop een auto en ga de test uitvoeren. Bij voertuigen met een flowmeter treedt het symptoom op dat u noemde en de flowmeter is de boosdoener.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27131 door handmatig-mechanisch
Met vriendelijke groet.
Als ik mijn mening mag geven: als de scanner nu geen codes meer meldt en het motorstoringslampje niet gaat branden, is het volgens mij geen sensorprobleem meer. Ik zou ervoor kiezen om het brandstofcircuit te controleren, te beginnen met de brandstofpomp. Het is mogelijk dat deze defect is, of misschien de drukregelaar. Ik raad aan om de tests uit te voeren met een manometer. Ik hoop dat het helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27134 door handmatig-mechanisch
Hallo, probeer indien mogelijk een inlaatspruitstuk te vinden (bij de Aveo, sommige modellen waren van binnenuit gedemonteerd) en de andere, probeer het zonder katalysator. Bij de ene is het verstopt en blijft het vastzitten omdat de gassen niet wegstromen. Probeer het en veel succes.