Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Optra maakt mij gek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27139 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Optra maakt me gek
Goedemorgen, uw probleem is dat de timing een of twee tanden afwijkt, waardoor er geen vacuüm is als de auto koud is. Dit verbetert wanneer de temperatuur boven de 20 graden Celsius komt, maar wanneer de timing uit staat, presteert de auto niet optimaal en ontstaan er die explosies. Ik zou graag het model en motornummer van uw auto willen weten, zodat ik u een timingschema voor uw auto kan sturen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27152 door handmatig-mechanisch
Controleer uw TPS. Deze heeft 3 draden, één moet de aarde zijn, één moet de signaaldraad en één moet de spanningdraad zijn. Controleer met een multimeter of de TPS goed werkt. Controleer de weerstand en de spanning. Zoek op YouTube naar video's waarin staat hoe u dit kunt controleren. Daar zou het probleem moeten zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27159 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank aan alle vrienden die mij met hun mening hebben geholpen. Ik zal jullie vertellen tot welke conclusie we vandaag zijn gekomen: we hebben de motor gestart met een koude motor, hij start wel maar accelereert niet alsof hij al op de normale temperatuur is, 800 toeren per minuut. Ik heb de motor geaccelereerd maar hij reageert niet goed, hij accelereert praktisch niet en veroorzaakt terugslag. Ik heb de ECT (koelvloeistoftemperatuursensor) losgekoppeld en de motor vertoonde geen enkele variatie, wat betekent dat de elektrische ventilatoren nooit zijn aangegaan vanwege het loskoppelen van de sensor. Bij andere voertuigen starten de ventilatoren over het algemeen na een paar seconden als de sensor is losgekoppeld. Na 5 minuten met de scanner aan heb ik de motorgegevens gecontroleerd en toen ik de temperatuursensor weer loskoppelde, daalde de temperatuur van 65° naar 30° en die temperatuur bleef stijgen 31, 32, 33... 40°... waar haalt de ECU die gegevens vandaan? de luchtdruk is de helft van de waarde die door de andere voertuigen wordt aangegeven, de MAP loskoppelen HIJ BLIJFT WAARDEN WEERGEVEN IN DE SCANNER MET HEEL WEINIG VARIATIE DE CONTROLE GAAT AAN maar toont nog steeds waarden die in de scanner worden weergegeven, met de MAP losgekoppeld Ik heb de spanningen gecontroleerd en HIJ HEEFT GEEN 5 volt, hij heeft alleen de aarde en de CKP heeft een hall-effect en soms bereikt de spanning van 5 volt deze, de CMP is in orde met alle waarden, IK HEB DE KABELS GECONTROLEERD tot aan de ECU-connector en ze zijn niet doorgesneden "ZE HEBBEN EEN GOEDE CONTINUÏTEIT", de TPS omvat het minimumtoerental van de motor en is in orde, ik heb alle aardes gecontroleerd Ik heb de distributieriem opnieuw gecontroleerd alles is in orde (DE TANDWIELEN, DE SLEUTELS, HET MERKTEKEN DAT DE NOKKENAS UITLAAT EN INLAAT AANGEVEN zijn in orde, ik heb de pompdruk niet kunnen zien Brandstofmeter, die nieuw is, lijkt defect omdat de naald helemaal naar beneden gaat in elke Voertuig. Na overleg met een elektronicatechnicus die ECU's repareert, zegt hij dat het de ECU is die defect is. Ik ben ook benieuwd naar jouw mening hierover.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27163 door handmatig-mechanisch
Hoi Gpelaez, bedankt voor je reactie. Ik heb de riem al gecontroleerd, maar je hebt misschien gelijk over het verplaatsen van een of twee tanden. Het voertuig is een Chevrolet Optra 1.6 LS uit 2004, met een 16-kleppen DOHC-motor. Ik heb het motornummer pas maandag.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 2 weken geleden #27169 door handmatig-mechanisch
Het enige wat ik heb gezien dat dit soort storingen veroorzaakt, is de brandstofdruk en het geeft je ook de code P0171 als ik me niet vergis, het verwijst naar een arm mengsel of het zegt dat het systeem te arm is en hoogstwaarschijnlijk is de druk laag. Maar het maakt me zorgen dat je zegt dat het geen 5V heeft, deze referentiespanning is hetzelfde in de MAP, TPS en koelvloeistofsensor als geen van deze sensoren je de referentiespanning geeft, heb je een probleem met de ECU. Ik had onlangs een soortgelijk probleem met een Daewoo. Ik hoop dat het dezelfde motor is, maar deze heeft geen nokkenassensor en hij startte maar accelereerde niet en hij had een probleem met de 5V. Een ECU-condensator die naar de 5V-uitgang gaat, was naar aarde, niet kortgesloten maar had 360 hom. Ik zeg niet dat dit jouw probleem is, maar het kan geen kwaad om aan te raden dat je deze spanning controleert, wat voor mij echt noodzakelijk is om te zien of een ECU goed werkt of niet.