Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Optra maakt mij gek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27075 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Optra maakt me gek. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een Chevrolet Optra 1.6 motor met dubbele nokkenas. Deze heeft dezelfde motor als een Daewoo Nubira II. Het probleem is als volgt: met koude motor start hij, maar bij accelereren GAAT hij NIET accelereren. Hij blijft stationair draaien en soms, bij accelereren tot de limiet, treedt er een terugslag op. Na een paar minuten is het probleem opgelost en accelereert hij goed, maar soms verliest hij vermogen als hij op straat rijdt. Ik heb hem gescand en hij gaf de tp (tps) en de krukassensor aan. Het complete gasklephuis en de krukassensor zijn vervangen. Het resultaat is hetzelfde probleem en de scanner geeft code P0171 en de bougiebobine aan. Ik heb de bobine vervangen, de scanner geeft geen foutcodes aan en doet precies hetzelfde probleem en ik word er helemaal gek van. Ik hoop op jullie hulp, alle meningen zijn waardevol.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27077 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Optra maakt me gek
Hallo vriend,
het eerste en moeilijkste is om kalm te blijven en het
tweede is om het probleem goed te analyseren
. 1. Heb je de TPS met de scanner geprogrammeerd toen je hem installeerde? Zodat
de CPU van het voertuig hem herkent en kalibreert.
2. Controleer de bedrading op mogelijke valse contacten.
Verplaats de kabelboom lichtjes met draaiende motor
om te controleren of er veranderingen zijn. Onthoud dat als de scanner de TPS weergeeft, dit niet betekent dat hij niet werkt,
maar dat het ook aan het circuit kan liggen dat hem voedt.
Controleer of er geen kalkaanslag of slijtage in de kabelbomen zit en of ze correct zijn aangesloten.
Veel succes en bespreek eventuele nieuwtjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27086 door handmatig-mechanisch
Heb je de afstelling gecontroleerd? Als er een bobine in zit, kan het probleem tussen de krukassensor en de bougies zelf liggen. Reset de computer om te kijken of de storing is verholpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27111 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, bedankt voor jullie meningen, helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. We hebben de bougiekabels vervangen en ik heb het contactpunt van de distributieriem gecontroleerd (ik heb hem er zelfs uitgehaald en er weer op gezet, maar de draairichting van de riem is hetzelfde gebleven). Er verschijnen geen fouten, tenzij ik een sensor loskoppel. De fout verschijnt wel op de scanner. De fout wordt geaccelereerd bij koude motor. Bij snelle acceleratie accelereert hij niet. Bij langzame acceleratie accelereert hij wel. Bij warme motor werkt hij goed, maar bij het rijden en racen mist hij vermogen. Ik heb twijfels over de carterpan, de brandstofpomp en de nokkenassensor. "Ik weet niet wat jullie denken."

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #27113 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, hoewel ik dat model niet ken, is het mogelijk afgeleid van de Opel-lijn.
Ik zal je vertellen wat er met een vriend van mij met een Corsa is gebeurd. Het blijkt dat de krukaspoelie, die ook als phono-poelie fungeert, van gestanst plaatstaal is gemaakt. Wat hem overkwam, was dat deze vervormd raakte in de krukasbehuizing, waardoor de rotatiesensor naar achteren bewoog. Controleer het eens, ik wed dat je het zeker weet, want het defect dat je beschrijft lijkt op dat van mijn vriend.
Ik weet niet of het een grote bijdrage levert, maar in deze gevallen helpt alles.