Zoek MDM

Bulletin

Mijn motorfiets loopt vol water

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26981 door handmatig-mechanisch
Mijn motorfiets loopt steeds vol water. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een 125cc scooter die het prima deed. Ik bracht hem naar de garage voor een onderhoudsbeurt, olieverversing, enz., en ze vertelden me dat ze ook het luchtfilter hadden vervangen.
Ik nam hem mee naar huis na de onderhoudsbeurt, maar de volgende dag, na 5 km rijden, begon de scooter te haperen, sloeg af en viel uiteindelijk helemaal stil. Ik kreeg hem niet meer aan de praat. Zou het aan de carburateur kunnen liggen? Heeft de vervanging van het luchtfilter hier iets mee te maken?
Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27041 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp : Re: Mijn motorfiets loopt vol water.
Hallo, ik wilde vragen of de motor hapert als de motor warm is, en of hij na afkoeling weer start? In dat geval zou het een probleem met de bobine kunnen zijn. De eenvoudigste test is om het luchtfilter te verwijderen en te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Houd er wel rekening mee dat de motor dan minder goed loopt vanwege de te grote luchttoevoer, maar het probleem zou dan verholpen moeten zijn. Succes, ik hoop dat je het probleem kunt oplossen. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #27042 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp : Re: Mijn motorfiets loopt vol water.
Bedankt!! Ik zal het nakijken, maar hij startte niet als het koud was. Ik weet niet of het een onzuiverheid of water in de carburateur kan zijn...