Zoek MDM

Bulletin

Opel Corsa start, ik zet hem stil en dan start hij niet meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26952 door handmatig-mechanisch
Opel Corsa Viva diesel uit 1998, nieuwe accu, start. Ik rijd een paar meter, stop, en hij start niet meer, alsof de accu leeg is. Als ik hem niet beweeg, start hij twee of drie keer zonder problemen. Het zou de dynamo kunnen zijn. Er verschijnt geen waarschuwingslampje voor een lege accu, maar als ik hem oplaad, start hij weer.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26954 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa start, ik zet hem uit en hij start niet.
Hallo vriend, test met een multimeter of de accuspanning stijgt tijdens het accelereren. Zo ja, dan laadt de dynamo op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26969 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Opel Corsa start, ik zet hem uit en hij start niet.
Geachte heer, om de dynamo uit te sluiten, koppelt u de accupool los terwijl de motor draait. Als de dynamo goed is, zou de motor moeten blijven draaien. Als de dynamo defect is, slaat de motor direct af.

Deze opmerking helpt
. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26996 door handmatig-mechanisch
Ik heb hetzelfde probleem ooit gehad in een Corsa en het probleem is dat ik de massakabel had geïsoleerd, de negatieve aansluiting die naar het chassis (carrosserie) gaat en niet naar het motorblok. Ik hoop dat het hetzelfde probleem is.