Zoek MDM

Bulletin

Mijn Opel Corsa start wel, maar als ik hem uitzet, wil hij niet meer starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26952 door handmatig-mechanisch
Opel Corsa Viva diesel uit 1998, nieuwe accu. Hij start, rijdt een paar meter en wil dan niet meer starten, alsof de accu defect is. Als ik hem niet verplaats, start hij 2 of 3 keer zonder problemen. Zou het de dynamo kunnen zijn? Het waarschuwingslampje voor een lage accuspanning brandt niet, maar hij start wel als ik de accu oplaad.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26954 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Opel Corsa start, ik zet hem uit en hij start niet meer
Hoi vriend, probeer eens met een multimeter te meten of de accuspanning toeneemt wanneer je gas geeft. Zo ja, dan laadt de dynamo de accu op

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26969 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Opel Corsa start, ik zet hem uit en hij start niet meer
Geachte heer/mevrouw, om de dynamo als oorzaak uit te sluiten, kunt u de accupool loskoppelen terwijl de motor draait. Als de dynamo goed werkt, zou de motor moeten blijven draaien. Als de dynamo defect is, zal de motor onmiddellijk afslaan.

Ik hoop dat dit helpt
. Met vriendelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26996 door handmatig-mechanisch
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een Corsa, en het bleek dat de massadraad geïsoleerd was — de minpool die naar het chassis (carrosserie) gaat, niet naar het motorblok. Ik hoop dat het om hetzelfde probleem gaat