Goedemiddag,
ik heb een probleem met het raammechanisme aan de bestuurderszijde van een Golf III (3-deurs).
Het raam ging vroeger stapje voor stapje omhoog en omlaag, maar het werkt nu niet meer. Als je op de knop drukt, hoor je de motor een beetje draaien, maar het glas beweegt niet.
Ik opende het portier en zag dat het gele plastic onderdeel aan het uiteinde van de kabelgeleider die van boven naar beneden loopt, een draadje gebroken heeft. Als je het glas met je hand omhoog trekt, gaat het omhoog, maar niet helemaal.
Ik heb de handleiding in het Frans, die ik hier heb gedownload, maar ik weet niet zeker of ik hem begrijp. Er wordt gesproken over een wit onderdeel (een kabelklem) dat achter een gat in het deurpaneel gaat wanneer je het raam omhoog doet. Het onderdeel is een handgreep die in het gat in het deurpaneel past, maar ik weet niet waar het voor dient.
Ik begrijp dat je om alles te demonteren eerst de glasklemmen los moet maken, dan de vier schroeven die de uiteinden van de geleiders en de motor vasthouden, en dat alles er dan van onderaf uit komt, maar ik durf het niet te doen zonder te weten waar dat verdomde witte stukje voor is...
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.