Zoek MDM

Bulletin

Golf III raammechanisme

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26767 door handmatig-mechanisch
Golf III Raammechanisme Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag,

ik heb een probleem met de raammechanisme aan de bestuurderskant van een Golf III (3-deurs).

Het raam ging eerst af en toe open en dicht, maar nu werkt het niet meer. Als ik op de knop druk, hoor ik de motor wel een beetje draaien, maar het raam beweegt niet.

Ik heb het portier open gedaan en zag dat de kabelgeleider die van de bovenkant voor naar de onderkant achter loopt, een gebroken geel plastic stukje aan het uiteinde heeft. Als ik het raam met de hand omhoog trek, gaat het wel omhoog, maar niet helemaal.

Ik heb de handleiding in het Frans, die ik hier heb gedownload, maar ik weet niet zeker of ik die goed begrepen heb. Er staat iets in over een wit stukje (kabelklem) dat achter een gat in het metalen paneel langsgaat als je het raam omhoog doet. Het is een soort handgreep die in het gat past, maar ik weet niet waar die voor dient.

Ik begrijp dat ik, om alles te demonteren, de glasklemmen moet losdraaien, en vervolgens de vier schroeven waarmee de uiteinden van de geleiders en de motor vastzitten, en dat alles er dan van onderaf uit kan komen. Maar ik durf het niet te doen zonder te weten waar dat verdomde witte stukje voor dient...

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.