Zoek MDM

Bulletin

Hallo allemaal. Mijn batterij is bijna leeg.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 maanden geleden #2675 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hallo allemaal. Mijn batterij is bijna leeg.
Oké Elisa, het was een groot genoegen om je te helpen. We staan tot je dienst. Een dikke knuffel, (Miguel)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3062 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hallo allemaal. Mijn batterij is bijna leeg.
Koppel met een eenvoudige testlamp één pool van de accu los, sluit deze, met de schakelaar uit, aan op de accupool en het andere deel op de losgekoppelde kabel. Als het lampje brandt, brandt er iets. Zo niet, dan kan het de spanningsregelaar van de dynamo zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3285 door handmatig-mechanisch
Ongelooflijk maar waar, het is mij een keer overkomen. De radio stond uit, maar de elektriciteit deed het niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3288 door handmatig-mechanisch
Hé Elisa, hoe gaat het? Ik hoop dat het goed met je gaat. Controleer eerst of de dynamoriem los zit. Hij laadt wel op lage spanning, maar niet op hoge spanning. Als je de zekeringen hebt verwijderd, zouden de accessoires geen stroom mogen krijgen. Koppel met de multifunctionele tool een aansluiting los en kijk welke spanning er tussen de pool en de aansluiting staat. Deze zou minder dan twaalf moeten zijn. Controleer de kabel. Het kan zijn dat de dikke dynamokabel door trillingen los is geraakt. Als je wilt, zou er dan geen vonk moeten ontstaan tussen de pool en de aansluiting wanneer je de accuklem aansluit. Controleer en voer deze tests uit en laat het me weten. Met vriendelijke groet, Alf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3575 door handmatig-mechanisch
Mij overkwam hetzelfde met mijn Peugeot 309. Het bleek een losgeraakte kabel te zijn die het plaatwerk aantastte. Ik heb de dynamo toch maar gecontroleerd.