Zoek MDM

Bulletin

Mijn Peugeot 806 benzine slaat soms af in de vrijstand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26460 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn vraag is de volgende: ik heb deze 806 nu een paar weken en ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Soms loopt hij perfect, maar zodra ik het gaspedaal loslaat om te schakelen, slaat de motor af. Daarnaast werkt de snelheidsmeter niet goed; de wijzer schommelt bij lage snelheden en stabiliseert pas bij 80 km/u of meer. Zou dit ermee te maken kunnen hebben, aangezien ik heb gelezen dat de snelheidsmeter informatie van het brandstofinjectiesysteem krijgt?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26462 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Peugeot 806 benzine slaat soms af in neutraal
Door het inlaatspruitstuk te reinigen, wordt het vuil meestal verwijderd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26464 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Peugeot 806 benzine slaat soms af in neutraal
Bedankt, Kikeme, voor je reactie. Ik heb de motor net gestart en alles leek normaal toen hij koud was, met een toerental van ongeveer 1100. Nadat hij was opgewarmd, zakte het toerental naar 800. Toen was het probleem er niet. Ik ga controleren of het probleem zich voordoet wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is.

Dit is allemaal ter informatie, want ik ben geen monteur, maar ik probeer in ieder geval wat informatie te verzamelen voor als ik de auto naar een garage breng.

Groetjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 maanden geleden #26988 door handmatig-mechanisch
Mogelijk wordt het incident veroorzaakt door een storing in het signaal naar de snelheidsensor. Wanneer de injectiemodule dit signaal niet correct ontvangt, wordt de lage snelheidsmodus geactiveerd (de initialisatie van de automatische aanpassing is afhankelijk van het snelheidsignaal van het voertuig) en werkt de functie die de twee injectoren uitschakelt tijdens het afremmen niet correct (om de motorkoeling te verbeteren, de emissies te verlagen en het brandstofverbruik te verminderen, moet de injectiemodule de twee injectoren uitschakelen tijdens het afremmen en het signaal vrijgeven wanneer de snelheid, gemeten door de snelheidsensor, onder de 15 km/u komt)
.