Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 806 benzinemotor slaat soms af in neutraal

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26460 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn vraag is de volgende: ik heb deze 806 nu een paar weken en ik weet nog steeds niet hoe hij werkt. Soms loopt hij perfect, maar zodra ik het gas loslaat om hem in een versnelling te zetten, slaat de motor af. Als aanvullende opmerking kan ik u vertellen dat de snelheidsmeter niet goed werkt. De naald beweegt bij lage snelheid en stabiliseert pas bij 80 km/u of meer. Heeft dit er iets mee te maken, aangezien ik heb gelezen dat hij lage snelheidsinformatie ontvangt van het injectiesysteem?

Een dikke knuffel vanaf nu.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26462 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 806 benzinemotor slaat soms af in neutraal
Maak het inlaatlichaam schoon, deze worden over het algemeen verwijderd met die reiniging, over het algemeen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #26464 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 806 benzinemotor slaat soms af in neutraal
Bedankt, Kikeme, voor je reactie. Kijk, ik heb hem net gestart en alles was normaal toen hij koud was. Hij draaide op 1100 toeren per minuut. Na het opwarmen zakte hij naar 800 toeren per minuut. Hij is niet kapot gegaan. Ik ga kijken of het probleem zich voordoet bij normale temperaturen.

Dit is allemaal slechts ter informatie, aangezien ik geen monteur ben, maar ik zal in ieder geval proberen mezelf te informeren voor als ik naar een garage ga.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #26988 door handmatig-mechanisch
Mogelijk wordt het incident veroorzaakt door een storing in de signaaloverdracht naar de snelheidssensor. Wanneer de injectiemodule dit signaal niet correct ontvangt, wordt de lage snelheid geactiveerd (de initialisatie van de autoadaptieven is afhankelijk van het snelheidssignaal van het voertuig) en werkt de functie die de twee injectoren tijdens het vertragen uitschakelt niet correct. (Om de motor niet te "koelen", maar de emissie te verlagen en het brandstofverbruik te verlagen, moet de injectiemodule de twee injectoren tijdens het remmen "uitschakelen" en het logo "vrijgeven" wanneer de snelheid, die door het snelheidssensorsignaal wordt geregistreerd, onder de 15 km/
u daalt.)