Zoek MDM

Bulletin

Renault-storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26305 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault storing
Deze motor is een K4M+, dat komt niet vaak voor. Ik denk dat er problemen zijn met de gemotoriseerde versnellingsbak. Gaat het rode lampje van de startonderbreker uit wanneer je de kaart erin steekt? Of blijft het knipperen, of knippert het sneller? Waarschijnlijk moet je de diagnose laten stellen met de CLIP. Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Het is beter om het zeker te weten en het thuis te laten controleren. Het kost ongeveer 20.000 peso.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26306 door handmatig-mechanisch
Een gemotoriseerde versnellingsbak, ik bedoel die in het gasklephuis, heeft geen gaskabel meer. Het gaspedaal heeft ook een potentiometer met spanningsvariatie, afhankelijk van het toerental dat wordt toegepast bij het intrappen van het pedaal. Hij
kan ook op batterijen werken. Dit model is volledig elektrisch, net als verschillende andere. Je hebt een goede accu nodig. Draait hij langzaam rond bij het starten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26311 door handmatig-mechanisch
Hallo, zie je, bij dit model is het probleem van water dat via het gat in de bobine binnendringt hier in Europa een veelvoorkomend probleem. Controleer de bougies op tekenen van water of roest, alleen bij Denso-bobines
: 1. Vervang de bougies.
2. Maak de bobines goed schoon.
3. Dicht het gat waar de hoogspanningsbobines zich aan één kant bevinden af met siliconen (in het geval van DENSO).
Dan is er nog een veelvoorkomend probleem: een defecte krukassensor. VERVANGEN. IK HOOP DAT HET JE HELPT. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26327 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben het met Pollilla eens over de krukassensor, hoewel bij het type motor dat je noemt, de nokkenaspoelie (de faseverschuiving, geloof ik) ook kapot gaat, waardoor er een kleine voorloop in het inlaatspruitstuk ontstaat. Hij begint te haperen bij het starten en slaat uiteindelijk helemaal niet meer aan. Dit gaat meestal gepaard met een kloppend geluid bij het starten, dat snel verdwijnt, alsof er een tekort aan olie is. Met vriendelijke groet, en laat me weten wat je te zeggen hebt...