Zoek MDM

Bulletin

Trillingen bij het remmen bij een snelheid van 100 km/u of meer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26106 door handmatig-mechanisch
snelheden van 100 km/u of meer
Hallo, ik heb een Fiat Brava 1.9TD 75 pk uit '99 en al een tijdje merk ik dat ik bij het remmen bij snelheden boven de 90 km/u een piepend geluid hoor. Ik ben naar de garage geweest. Ze vertelden me dat het de schijven en blokken waren en hebben er nieuwe gemonteerd. Ze waren een beetje versleten en het probleem was nog steeds hetzelfde, alleen iets minder intens. Ik ben teruggegaan naar de garage en ze vertelden me dat het de banden waren die erg versleten waren en niet aan de weg hechtten. Ik heb de banden vervangen en het probleem blijft bestaan.
Ik wilde vragen of u enig idee heeft wat dit piepende geluid tijdens het remmen zou kunnen zijn.
Ik dacht dat het de synenblokken zouden kunnen zijn. Heeft iemand een handleiding die me kan helpen bij het vervangen ervan of een oplossing voor het probleem kan vinden?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26107 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillingen bij remmen bij snelheden van 100 km/u of meer
Hallo, controleer, naast het vervangen van de remschijven en banden, hoe lang geleden de laatste paralleltest is. Als dit recent is gebeurd (aanbevolen bij een vervanging van de remschijven), moeten de nieuwe banden uiteraard goed gebalanceerd zijn. Als de banden overmatig blijven trillen tijdens het remmen, kan er een probleem zijn met het dempingssysteem, maar niet per se met de silentblocks of (de montagebeugels).
Soms kunnen professionals (als ze niet geïnspireerd zijn) bij dit soort diagnoses wat aanmodderen tot ze het probleem vinden, maar in de tussentijd is het uw portemonnee die de moeite loont;) . Houd de reparatieset in de gaten.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26109 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillingen bij remmen bij snelheden van 100 km/u of meer
Oké, heel erg bedankt. Vanmiddag ga ik eens kijken wat ze vragen voor de parallelafstelling, maar ik heb begrepen dat als de parallelafstelling niet klopt, de wielen ongelijkmatig slijten. Dat is bij mij niet gebeurd, want de banden die ik heb vervangen, slijten allemaal evenveel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26111 door handmatig-mechanisch
Hallo. Ze zouden de kromming van de naven (waar de schijven op rusten) moeten controleren, want als de naven kromtrekken, vervormen ze het wiel wanneer je het met de nieuwe schijf vastdraait. Je kunt dus 1000 schijven monteren, maar als de naven slecht zijn, zit je nog steeds in dezelfde situatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #26112 door handmatig-mechanisch
Hallo: Hier in Costa Rica noemen we ze 'tandheugelkogelgewrichten'. Dit zijn de kogelgewrichten die uit het stuurhuis komen. Ze kunnen al beschadigd zijn, dus je zou ze moeten vervangen. Normaal gesproken zijn de interne kogelgewrichten de oorzaak van dit probleem. De externe kogelgewrichten kunnen dit probleem ook veroorzaken, maar die zijn makkelijker te detecteren. Ik denk dat als je ze uitlijnt of uitzet (ik denk dat je dat parallel noemt), ze je zouden moeten vertellen of de externe kogelgewrichten beschadigd zijn, maar ze detecteren de interne kogelgewrichten mogelijk pas als dat onderdeel van de auto gedemonteerd is.

Ik heb hetzelfde gedaan als jij, in ieder geval had de auto nieuwe onderdelen voordat ze beschadigd raakten, maar ik had nog steeds het probleem. Het probleem zelf zit in de ophanging.

Ik hoop dat het helpt.

Groeten uit Costa Rica